۰

کره شمالی، هدف تحریم جدید نفتی

مقام‌های آمریکایی از اعمال تحریم‌های اقتصادی سختگیرانه واشنگتن علیه کره شمالی خبر می‌دهند.
کره شمالی - عصر نفت
کره شمالی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، علی رغم آنکه نیروی دریایی آمریکا یک ناو گروه جنگی را به سوی شبه حزیره کره اعزام کرده است، مقام های آمریکایی تاکید کردند: دولت ترامپ در حال تمرکز بر روی راهبرد تحریم های سختگیرانه اقتصادی علیه پیونگ یانگ است که احتمالا شامل تحریم نفت، تحریم شرکت هواپیمایی کره شمالی، رهگیری کشتی های تجاری و مجازات بانک های چینی است که با کره شمالی همکاری می کنند.

ترامپ از مشاوران امنیت ملی اش خواسته است تا گزینه های مختلف را برای مقابله با برنامه های موشکی و هسته‌ای کره شمالی پیشنهاد دهند. ترامپ خواستار طرح تفصیلی برای اعمال تحریم های سختگیرانه اقتصادی علیه کره شمالی شده است.

مقام های آمریکایی تاکید کردند: دولت ترامپ در حال بررسی تحریم هایی است که در ابعاد وسیع علیه اقدامات کره شمالی اعمال شود. برخی از این اقدامات را می توان به صورت یکجانبه انجام داد و برخی دیگر از طریق سازمان ملل قابل اجرا خواهد بود.

اعزام ناوگروه جنگی آمریکا به شبه جزیره کره، نگرانی ها نسبت به تقابل نظامی واشنگتن با پیونگ یانگ را به شدت افزایش داده است. در حالی که مقام های آمریکایی بر این مساله اصرار دارند که گزینه های نظامی همچنان روی میز است، حملات پیشگیرانه به کره شمالی می تواند آخرین گزینه باشد. البته دولت ترامپ هنوز در حال ارزیابی تحریم های اقتصادی و تجاری و سایر راهکارهای دیپلماتیک است.

گزینه های اقتصادی آمریکا شامل تحریم فروش نفت به کره شمالی، تحریم جهانی شرکت هواپیمایی کره شمالی، و رهگیری کشتی های کره ای و مجازات بانک های چینی است که با کره شمالی همچنان همکاری می کنند.سازمان ملل می تواند محدودیت های بیشتری را علیه صادرات زغال سنگ کره شمالی اعمال کند. ممنوعیت صادرات غذاهای دریایی کره شمالی نیز از دیگر گزینه ها به شمار می رود.

البته مقام های آمریکایی تاکید می کنند که هنوز تصمیم نهایی درباره اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی اتخاذ نشده است.

ژی جین پینگ رئیس جمهور چین چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، خواستار یک راهکار مسالمت آمیز برای حل و فصل اوضاع در منطقه شده است.

تنش ها در شبه جزیره کره پس از آن تشدید شده است که نگرانی ها نسبت به آزمایش هسته ای ششم کره شمالی یا شلیک موشک های بیشتر افزایش یافته و ترامپ تهدید کرده است که حاضر است بدون کمک چین، به صورت یکجانبه برای حل این مشکل اقدام کند.

دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: آمریکا آماده است تا در صورت لزوم و بدون چین، مساله کره شمالی را حل کند.

یک مقام آمریکایی هشدار داد: در حالی که ترامپ تعاملات گرمی با رئیس جمهور چین داشته ولی هفته گذشته به رئیس جمهور چین هشدار داده است که تحریم های جدید شامل بانک ها و شرکت های چینی خواهد شد که همچنان به کره شمالی همکاری دارند.

وی افزود: اگر این تنها گزینه ای باشد که چینی ها در برابر ما قرار دهند، این یک احتمال واقعی است که شرکت های چینی نیز در فهرست تحریم ها قرار بگیرند.

هدف آمریکا تشدید تحریم ها علیه کره شمالی مانند مساله اتمی ایران است که تهران را برای بازگشت به مذاکره تحت فشار شدیدی قرار داد.

یک مقام دولت آمریکا در این باره گفت: میزان فشاری که از نظر اقتصادی بر کره شمالی وارد می شود، بسیار کمتر از فشاری است که علیه ایران اعمال شد.

منبع: تسنیم
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 17289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *