۰

عربستان چوب حراج به آرامکو می‌زند

طی ماه‌های گذشته عربستان از قطعی شدن تصمیم خود برای عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو، شرکت ملی نفت این کشور، خبر داده است.
عربستان چوب حراج به آرامکو می‌زند
به گزارش ميزنفت، بلومبرگ نوشت:
 در پی تصمیم عربستان برای عرضه اولیه بخشی از سهام شرکت ملی نفت این کشور عمان نیز به دنبال مشاوره با شرکت‌ها و موسسات خارجی در راستای بازطراحی ساختار شرکت ملی نفتش است.

با اعلام این خبر دولت عمان نیز با قطعی شدن این اقدام عربستان به تکاپو افتاده و به دنبال مشاوره با موسسات مالی بین‌المللی برای بررسی گزینه‌های استراتژیک خود و بازطراحی ساختار شرکت ملی نفت این کشور است.

بنا به اعلام منابع آگاه این کشور نفتی حوزه خلیج فارس از بانک‌های سرمایه‌گذاری خواسته است تا برای بازطراحی نحوه سرمایه‌گذاری به شرکت ملی نفت این کشور مشاوره دهند.

در حال حاضر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که شامل ۶ کشور عربی تولید کننده نفت می‌شوند در حال تغییر ساختار شرکت‌های ملی نفت خود هستند. این کشورها با فروش بخشی از سهام شرکت‌های خود و یا کاهش هزینه‌های آنها به دنبال افزایش بازدهی درآمد خود از صادرات نفت هستند.

در حال حاضر شرکت ملی نفت قطر نیز تصمیم گرفته است تا دو شرکت زیرمجموعه خود را با یکدیگر ادغام کند. بر همین اساس دو شرکت قطرگاز و راس‌گاز در قطر با یکدیگر ادغام خواهند شد که این اقدام یکی از برنامه‌های این کشور برای تغییر ساختار صنعت نفت خود است.

در قطر همچنین در سال ۲۰۱۵ هزاران نفر از کارگران نفتی این کشور اخراج شدند. در پی تداوم پایین بودن قیمت نفت در بازار جهانی عمان نیز به دنبال تغییر ساختار صنعت نفت خود و افزایش بازدهی و درنتیجه درآمد نفتی خود است.

منبع: فارس
 
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 17292
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *