۰

سرمایه‌گذاری 19 میلیاردی پارس جنوبی طی 2 سال جبران می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در مجموع ۷۱ میلیارد دلار در بخش خشکی و دریایی پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است، گفت: ۱۹ میلیارد دلار از منابع داخلی تامین شده که ظرف دو سال جبران خواهد شد.
کاردر - عصر نفت
کاردر - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، علی کاردر در مراسم افتتاح شش فاز پارس جنوبی با تاکید بر اینکه افتتاح این فازها بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ صنعت نفت کشور است، گفت: برداشت قطر از میدان پارس جنوبی ۷.۱ میلیارد مترمکعب بوده و میزان برداشت ما به ۱۰۶۰ میلیارد مترمکعب رسیده است و سعی می‌کنیم این فاصله موجود را با سرعت پر کنیم. البته سهم ایران از میدان پارس جنوبی نسبت به قطر کمتر است.

وی در مورد احتمال مهاجرت میعانات گازی از ایران به قطر توضیح داد: کشور همسایه چاه‌های خود را در مرز حفر کرده ما هم همین کار را انجام داده‌ایم و مهاجرت اتفاق نمی‌افتد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ایران ۱۰۶۰ میلیارد مترمکعب از پارس جنوبی برداشت کرده، گفت: ۱۹۱ میلیارد ارزش آن بوده که منابع در اختیار دولت قرار نمی‌گیرد بلکه به اقتصاد کشور بازمی‌گردد و محاسبه می‌شود. میزان برداشت از میدان پارس جنوبی اکنون نسبت به سال ۹۵ دو برابر شده و از ۲۸۵ میلیون مترمکعب به ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است. بالاترین رکورد برداشت در سال ۹۵ و به میزان ۱۵۵ میلیارد مترمکعب بوده است.

کاردر ادامه داد: در مجموع ۷۱ میلیارد دلار در بخش خشکی و دریا سرمایه‌گذاری شده که ۱۹ میلیارد دلار آن از منابع داخلی تامین شده است. بخشی از این سرمایه از طریق بانک‌ها، اوراق مشارکت و صندوق توسعه تامین شد. این سرمایه ظرف دو سال از طریق محصولات پارس جنوبی جبران می‌شود.

وی در مورد مشارکت ایرانی‌ها در بهره برداری از پارس جنوبی توضیح داد: بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد پروژه‌های جدید پارس جنوبی از منابع داخلی تامین شد.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 17323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *