۰

اینگونه که می گویند نیست!

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حوزه هایی در صنعت نفت، تحریم ها، کمتر شده ولی کلا برطرف نشده است و تحریم ها در زمینه زیر ساختها و امکانات همچنان وجود دارد و در مراودات نفتی هم با توجه به اینکه بانکها هنوز نمی توانند به برجام اعتماد کنند و ارتباط تجاری با ایران بگیرند تحریم ها در بخش هایی وجود دارد و کامل از بین نرفته است.
پتروشیمی -  عصر نفت
پتروشیمی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، "اینکه می گویند تمام تحریم های نفتی کاملا برطرف شده، اینگونه نیست." این جمله را   یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در واکنش به بندی از پنجمین گزارش سه‌ماهه وزارت امور خارجه که روز شنبه {26 فروردین} تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شد، گفت.

وزارت خارجه در این گزارش در بندی تحت عنوان "تحولات در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی" اعلام می کند که
در ادامه این بند آمده است:" روند افزایش صادرات نفت خام کشور پس از اجرای برجام، مطابق با اهداف از پیش تعیین شده ادامه دارد. میانگین صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی کشور در سال 1395، حدود 2 میلیون و 639 هزار بشکه در روز بوده که بیش از دو برابر نسبت به زمان قبل از برجام افزایش داشته است. درآمد کشور از محل صادرات نفت خام و میعانات گازی در سال 1395، بالغ بر 34 میلیارد دلار بوده است. مبالغ حاصل از صادرات نفت خام، از طریق بانک های مختلف بین‌المللی دریافت می‌گردد."

علی گل مرادی نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی که با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان گفت و گو می کرد، اظهار کرد: 

گل مرادی با بیان اینکه از موضوعات و مسائل جدی در بحث مراودات نفتی ما بانکها هستند و ما در این زمینه هنوز مشکلاتی داریم، افزود: در بحث روابط بانکی و داد و ستدها با حوزه انرژی هنوز مشکلات برقرار است و اگرچه در مواردی سدها برداشته شده اما در موارد اساسی ما هنوز بابت تحریم ها مشکل داریم.این عضو کمیسیون انرژی درباره اینکه عمده تحریم های ایران در کدام حوزه های نفتی وجود دارد، اظهار داشت: یکی  درباره فروش نفت و دیگری در بخش تکنولوژی بود که مجلس هم در صدد است راهکارهایی را ارائه کند تا وابستگی مان در بخش تکنولوژی به سایر کشورها آنهم در این شرایط مرتفع شود.

گل مرادی خاطر نشان کرد: ما در بخش های تکنولوژی، امکانات و تجهیزات و در بخش های حوزه استخراج و اکتشاف وابستگی هایی داریم که با این تحریم ها ایجاد اشکال کرده است.



منبع : میزان
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 17340
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *