۰

تلاش هند برای توقف واردات اوره از ایران

هند، دومین مصرف کننده بزرگ اوره در جهان در حال افزایش تولید این نوع کود شیمیایی در داخل است و قصد دارد در طی ۵ سال آینده به واردات این محصول پایان دهد. هند بخشی از نیاز اوره خود را از ایران تامین می کند.
کود شیمیایی - عصر نفت
کود شیمیایی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، هند، دومین مصرف کننده بزرگ اوره در جهان در حال افزایش تولید این نوع کود شیمیایی در داخل است و قصد دارد در طی 55 سال آینده به واردات این محصول پایان دهد.

بر اساس آمارهای دولتی، هند که حدود 14 درصد اقتصادش به کشاورزی وابسته است، در یک سال منتهی به مارس 2016 24.5 میلیون تن اوره تولید کرد در حالی که در همین بازه زمانی حدود 32 میلیون تن اوره مصرف کرد. هند بیش از یک چهارم اوره مورد نیاز خود را از کشورهای ایران، عمان و چین وارد کرده است.

دهارام پال، از مقامات وزارت کودهای شیمیایی این کشور گفت: «ما در حال احیای کارخانجات تولید اوره ای هستیم که با مشکلاتی مواجه اند. همچنین پروژه های موجود را توسعه می دهیم و کارخانجات جدیدی می سازیم... هدف ما این است که تا سال 2022 به طور کامل واردات اوره را متوقف کنیم.»

افزایش تولید داخل به حمایت از کشاورزان هندی در برابر نوسان قیمت ها کمک می کند و میزان یارانه های دولتی را کاهش خواهد داد. این اقدام همچنین با تلاش های نخست وزیر هند برای تقویت تولید داخلی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر همخوانی دارد.

پیش از این دولت هند از قصد خود برای سرمایه گذاری برای احداث یک کارخانه تولید اوره در بندر چابهار ایران برای صادرات اوره تولیدی به هند خبر داده بود.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 17343
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *