۰

اوپک متعهد به برقراری ثبات در بازار نفت است

دبیرکل اوپک گفت، کشورهای تولید کننده نفت در حال نزدیک شدن به مهار مازاد عرضه و برقراری توازن مجدد در بازار هستند.
بارکیندو - عصر نفت
بارکیندو - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، کشورهای تول کننده نفت در  حال نزدیک شدن به مهار مازاد عرضه و برقراری توازن مجدد در بازار هستند و اوپک در ماه آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا توافق کاهش تولید را پس از ماه ژوئن برای یک دوره دیگر تمدید کند یا نه.

بارکیندو در کنفرانسی در ابوظبی گفت، سازمان کشورهای صادر کننده نفت و دیگر تولید کنندگان دیگر متعهد شده اند که میزان ذخایر جهانی نفت را کاهش دهند و همه کشورهای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید که قرار است تولید خود را کاهش دهند، متعهدند تا ثبات را به بازار برگردانند. وی افزود، اوپک در نشست خود در 25 می تصمیم خواهند گرفت که آیا توافق مذکور را تمدید کنند یا نه.

بارکیندو در این سخنرانی اظهار داشت: «ما خوش بین هستیم که اقدامات انجام شده ما را در مسیر ترمیم بازار قرار داده است. تاثیر اقدام جمعی ما همچنان خود را نشان خواهد داد.»

اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه در ماه دسامبر توافق کردند که برای پایان دادن به مازاد عرضه و تقویت قیمت ها، میزان تولید خود را کاهش دهند. بارکیندو گفت، میزان تبعیت از این توافق در ماه مارس در مقایسه با ماه قبل قوی تر بوده است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد، میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید از 90 درصد در ماه فوریه به 104 درصد در ماه مارس رسید، در حالی که میزان تبعیت غیراوپکی ها از توافق از 38 درصد در دو ماه گذشته به 64 درصد در ماه مارس رسیده است. میزان متوسط تبعیت اوپکی ها نیز در سال 2017، 99 درصد بوده است.


منبع : تسنیم
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 17361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *