۰

درخواست اگزون موبیل از آمریکا/ تحریم نکنید

نیویورک‌تایمز نوشت: شرکت اگزون موبیل آمریکا از وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست کرد تا از تحریم‌های نفتی روسیه چشم‌پوشی کند و اجازه بدهد تا در پروژه‌های نفتی روسیه همکاری کند.
اگزون موبیل - عصر نفت
اگزون موبیل - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از فارس، با به خطر افتادن منافع شرکت نفتی اگزون موبیل، این شرکت از وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست کرد تا تحریم‌های نفتی روسیه را لغو کند و اجازه بدهد در پروژه‌های نفتی با شرکت‌های روسی و حفاری‌های قطب شمال فعالیت کند.

شرکت اگزون موبیل یک شرکت نفت و گاز آمریکایی و دومین شرکت نفتی بزرگ جهان است که دفتر مرکزی آن در تگزاس قرار دارد. این شرکت قرارداد همکاری با شرکت «روس‌نفت روسیه» برای حفاری‌های نفتی در دریای سیاه و اکتشافات در قطب داشته که با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه این قرارداد همکاری معلق مانده است.

شرکت اگزون موبیل به ریاست تیلرسون (وزیر امور خارجه فعلی دولت ترامپ) در سال گذشته هم از وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست لغو تحریم کرده بود اما این درخواست مورد توجه واقع نشده بود. پیش‌تر ایگور سچین رئیس «روس نفت روسیه» اعلام کرد که احتمالاً با شرکت «انی» ایتالیا فعالیت خود را ادامه خواهد داد. حتی گمانه‌زنی‌ها بر ادامه همکاری با دیگر شرکت‌های اروپایی هم وجود دارد. 

ظاهراً شرکت اگزون موبیل منافع خود را با همکاری با شرکت‌های روسی در خطر جدی می‌بیند و مجبور شده تا از وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست لغو تحریم کند.

ظاهراً گزارش این درخواست توسط تیلرسون وزیر امور خارجه دولت آمریکا و رئیس سابق شرکت اگزون موبیل ارائه شده اما وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده این مسئله شخصی است و تصمیم‌گیری این وزارتخانه بر روی مسائل شخصی انجام نمی‌شود.

ایگور سچین رئیس روس‌نفت روسیه در لیست سیاه تحریم آمریکا قرار گرفته است.

ارائه‌دهندگان طرح لغو تحریم با این امید که رابطه آمریکا و روسیه اکنون در شرایط مطلوبی قرار دارد و احتمالا وزیر امورخارجه آمریکا که قبلا رئیس اگزون موبیل بوده و می‌تواند کمک کند، این طرح را ارائه داده‌اند.
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 17363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *