۰

مهلت دو ماهه به شرکت ملی نفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به مهلت حداکثر 2 ماهه به شرکت نفت برای رفع موانع آبگیری هورالعظیم گفت: محل جدیدی برای تخلیه زهاب های نیشکر تعیین شده است.
تالاب هور العظیم - عصر نفت
تالاب هور العظیم - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، فرامند هاشمی زاده پنجشنبه  با اشاره به برنامه حفاظت و مدیریت تالاب های خوزستان توضیح داد:در همین راستا از جمعه گذشته بازدیدها و نشست های تخصصی در معاونت عمرانی آغاز شده است و روز چهارشنبه نیز تالاب هورالعظیم از مرز چذابه تا دایک مرزی و یادمان طلائیه (حوضچه های 1 تا 5 تالاب) مورد بازدید قرار گرفت.

وی افزود: در این بازدید نحوه آبگیری، گردش آب، نحوه اختلاط آب شیرین تالاب و زهاب کشاورزی، اشتغال مردم بومی و نحوه استفاده از تالاب، بررسی و تعهدات قبلی دستگاه ها مرور شد و برای هر کدام از آنها تکالیف جدیدی معین شد.

هاشمی زاده اضافه کرد: در این بازدید الزام شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) درباره مرزداران، نگهداری دایک مرزی و تقسیم آب بین حوضچه ها و چاه های نفت نیز مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

وی با تاکید بر لزوم رفع موانع آبگیری هورالعظیم اظهار کرد: شرکت نفت متعهد شده است 40 دریچه (کالورت) جدید را در جاده های حدفاصل حوضچه های تالاب، بازگشایی کند که بخشی از این دریچه ها انجام شده و مابقی در حال اجراست. به شرکت نفت حداکثر دو ماه مهلت داده شده تا به تعهدات خود عمل کند و دریچه های مورد نیاز را بازگشایی و موانع آبگیری تالاب را برطرف کند.

وی همچنین درباره خطر آلودگی پسماندهای نفتی و نشت لوله ها در صورت آبگیری مناطق تحت اختیار شرکت های نفتی، گفت: در یکی دو نقطه از تالاب لوله های نفتی به زیر آب رفته است اما شرکت متن اطمینان داده که همه موارد ایمنی برای عملیات زیر آب را رعایت کرده و از بابت نشت لوله ها، خطری متوجه تالاب نخواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در نشست امروز مقرر شد همه تپه ها و نخاله های بازمانده از زمان جنگ تحمیلی، همچنین مواد باقیمانده از حفاری های نفت، توسط شرکت متن تخلیه شود.

منبع: ایرنا
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 17414
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *