۰

غول های نفتی به تهران نیامدند

مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت با بیان این که گازپروم روسیه از شرکت در نمایشگاه نفت امسال انصراف داده است افزود: امسال از ۱۵ بازاریاب بین المللی استفاده کرده ایم که ۲ بازاریاب ایرانی و بقیه بازاریابان خارجی هستند.
بیست و یکمین نمایشگاه نفت - عصر نفت
بیست و یکمین نمایشگاه نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، «محمد ناصری» مدیرروابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در نشستی خبری اظهار داشت: از سال 1374 نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در ایران آغاز به کار کرد و در نخستین دوره این نمایشگاه تنها 200 شرکت در دو سالن به ارائه توانمندی های خود اقدام کردند.

وی افزود: تا چند روز آینده (16 اردیبهشت) بیست و دومین نمایشگاه بین اللمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار می کند که در این دوره تمامی فضای مفید قابل استفاده مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران به میزان حدود 57 هزار متر مربع مرود استفاده قرار گرفته اما تنها برای پاسخگویی به یک چهارم درخوسات شرکت در این دوره از نمایشگاه بین المللی نفت کافی بوده است.

ناصری با بیان اینکه "پاسخگویی به تمامی درخواست های حضور شرکت های داخلی به فضایی 200 هزار مترمربعی نیاز داشت"، گفت: کیفیت سالن های برگزاری نمایشگاه پایین است و شاید با بهره برداری از شهر آفتاب و فراهم شدن امکان انتخاب محل برگزار ی نمایشگاه نفت دوره آتی، این کیفیت در حالت رقابتی افزایش یابد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفتی ایران در خصوص تعداد شرکت کنندگان این دوره اذعان داشت: در بخش خارجی 811 غرفه و در بخش داخلی 1016 غرفه وجود دارد که در مجموع 2500 شرکت داخلی و 1500 شرکت خارجی حضور دارند.

وی ادامه داد: از لحاظ فضای در اختیار، بیشترین حضور به شرکت های آلمانی اختصاص دارد و از لحا تعداد شرکت کننده ها، بیشترین حضور مربوط به شرکت های چینی است و بعد از آن، شرکت هایی از کشورهای ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس از نظر تعداد به دیگر کشورها برتری دارند.

ناصری میزان گردش مالی نمایشگاه امسال را حدود 120 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال از 15 بازاریاب بین المللی استفاده کرده ایم که 2 بازاریاب ایرانی و بقیه بازاریابان خارجی هستند که در بین این شرکت های بازاریابی، یک شرکت آلمانی توانسته بیشترین تعداد مشتری را برای نمایشگاه امسال جذب کند.

وی افزود: شرکت های توتال و بی پی اعلام رکدند به صورت غرفه حضور پیدا نمی کنند ولی تیم هایی کارشناسی برای ارزیابی شرایط شرکت های حاضر در نمایشگاه ارسال خواهند کرد، همچنین شرکت گازپروم روسیه با وجود اینکه برای حضور اعلام امادگی کرده بود، پس از اعلام مواضع ترامپ، از حضور در نمایشگاه نفت ایران انصراف داد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 17458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *