۰

آرامکو به فکر کاهش خام فروشی نفت افتاد

رئیس واحد تجاری شرکت آرامکو گفت، این شرکت که برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازهاری در حال رشد در آسیا و آفریقا در حال توسعه ظرفیت پالایش نفت خود است، قصد دارد حجم تجارت فرآورده های نفتی خود را به میزان بیش از یک سوم افزایش دهد.
آرامکو عربستان - عصر نفت
آرامکو عربستان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، رئیس واحد تجاری شرکت آرامکو گفت، ای شرکت که برای به دست  آوردن سهم بیشتر از بازهاری در حال رشد در آسیا و آفریقا در حال توسعه ظرفیت پالایش فت خود است، قصد دارد حجم تجارت فرآورده های نفتی خود را به میزان بیش از یک سوم افزایش دهد.

ابراهیم البوئینین، مدیر شرکت بازرگانی فرآورده های آرامکو گفت، آرامکو در حال احداث پالایشگاه هایی در انگلیس و آسیا برای افزایش خرید و فروش بنزین، سوخت دیزل و سایر فرآورده های نفتی به بیش از 2 میلیون بشکه در روز است. وی افزود، این شرکت که یکی از شرکت های تابعه شرکت آرامکو محسوب می شود، از وجود شبکه پالایشگاه های آرامکو در سطح جهان و همچنین دسترسی به تانکرها و سایت های ذخیره سازی نفت این شرکت منتفع می شود و در حال حاضر روزانه 1.5 میلیون بشکه فرآورده نفتی خرید و فروش می کند.

البوئینین افزود: «شرکت بازرگانی فرآورده های آرامکو قصد دارد با آغاز به کار پالایشگاه های جدید ظرفیت خرید و فروش فراورده های نفتی را توسعه دهد و فرآورده های جدیدی را به سبد فروش خود بیافزاید.»

شرکت آرامکو در دارای سهام در پالایشگاه هایی در کشورهای مختلف از عربستان گرفته تا کره جنوبی و آمریکاست و ظرفیت این پالایشگاه ها به 5.4 میلیون بشکه در روز می رسد. این شرکت قصد دارد در طی یک دهه آینده به منظور افزایش سهم خود از بازار، ظرفیت پالایشگاهی خود را به دو برابر افزایش دهد. چنین افزایش ظرفیتی آرامکو را به بزرگترین پالایش کننده نفت خام جهان تبدیل خواهد کرد.

شرکت آرامکو همچنین در حال برنامه ریزی برای عرضه بخشی از سهام خود در بازار بورس است که به ادعای مقامات سعودی، بزرگترین عرضه سهام یک شرکت در جهان خواهد بود.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 17466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *