۰

کاهش شدید اکتشاف نفت در سال 2016

قیمت پائین نفت موجب کاهش اکتشاف نفت و توسعه پروژه‌های نفتی در سراسر جهان شده است.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که سطح فعالیت‌های اکتشاف نفت در سال ۲۰۱۶ میلادی به شدت کاهش یافت که دلیل آن کاهش هزینه کرد شرکت‌های نفتی، و نیز کاهش پروژه‌های نفتی به کمترین میزان خود در ۷۰ سال گذشته بوده است.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده آژانس بین المللی طی سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۲. ۴ میلیارد بشکه نفت کشف شد. این در حالیست که میانگین اکتشاف نفت در ۱۵ سال گذشته ۹ میلیارد بشکه بوده است.
 
حجم پروژه‌های در حال توسعه منابع متعارف نفتی نیز در سال گذشته با کاهشی چشمگیر به ۴. ۷ میلیارد بشکه رسید که ۳۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۵ است. تعداد پروژه هایی که تصمیم نهایی سرمایه گذاری در مورد آن‌ها گرفته شد به کمترین سطح خود از دهه ۱۹۴۰ تا کنون رسیده است.
 
آژانس بین المللی انرژی با اشاره به اینکه افت قیمت نفت، سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های نفتی را کاهش داده است، اعلام کرد که این روند در سال جاری میلادی ادامه خواهد یافت.
 
در گزارش آژانس آمده است: "این موضوع برای پایداری جهانی انرژی عامل نگران کننده‌ای است، آن هم در زمان افزایش مخاطرات ژئوپلتیکی در برخی از کشورهای تولیدکننده بزگ مانند ونزوئلا. "
 
کاهش فعالیت در حوزه منابع متعارف نفتی طی سالهای اخیر در تقابل با فعالیت‌های تولید نفت شیل در آمریکا بوده است. صنعت نفت آمریکا بر خلاف تولیدکنندگان نفت‌های متعارف، سرمایه گذاری بر روی شیل اویل را افزایش داده است و موفق شده است از سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون هزینه تولید این نفت گران را ۵۰ درصد کاهش دهد.
 
هم اکنون میزان تولید نفت از منابع متعارف در جهان به روزانه ۶۹ میلیون بشکه رسیده است. میزان تولید روزانه نفت جهان ۸۵ میلیون بشکه است. سهم شیل اویل آمریکا به ۶. ۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.
 
آژانس پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی سطح سرمایه گذاری در پروژه‌های اکتشاف نفت به نصف میزان سال ۲۰۱۴ کاهش یابد.
 


منبع : میزان
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 17481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *