۰

وزارت نفت مسئول عرضه و توزیع بنزین است

رئیس سازمان استاندارد با بیان این که این سازمان هیچ نظارتی برای اجرای استانداردهای معادن بهره بردای شده ندارد گفت: اینکه چرا استانداردهای معدن اجرا نمی شود را باید از دست اندرکاران معدنی پرسید.
نیره پیروزبخت  - عصر نفت
نیره پیروزبخت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، نیره پیروزبخت امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه براساس مصوبه اخیر دولت که با امضای معاون اول ابلاغ شده تا اول فروردین ماه سال 1400 وزارت نفت مسئول عرضه و توزیع بنزین است، اظهارداشت: سازمان استاندارد هم مسؤلیت نظارت بر حسن اجرای این مصوبه را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه این مصوبه از اول تیرماه امسال در ١٥ شهر کشور مانند البرز، کرمان، رفسنجان، یزد، آذربایجان شرقی ، تهران شاهرود و سبزوار اجرایی خواهد شد، افزود: البته سازمان استاندارد در سال گذشته ارزیابی های لازم را در مورد کیفیت بنزین هایی توزیعی در ٨ کلان شهر انجام داده بود. مطابق این بررسی ها در اصفهان ٨ مورد نمونه برداری انجام شد که باید بگویم سازمان پیش از این در مورد کیفیت بنزین عرضه شده در جایگاه های اصفهان نگران بود که خوشبختانه در ارزیابی های جدید این مورد تا حدودی برطرف شده است.

رئیس سازمان استاندارد تصریح کرد: در بخش بنزن هم دو مورد در جایگاه های تهران و البرز و در بخش گوگرد ٣ مورد در اصفهان و البرز شناسایی شده است .

*١١ محموله بنزین وارداتی غیراستاندارد را مرجوع کردیم

وی با بیان اینکه همچنان گازوئیل مشمول استانداردهای اجباری نیست، گفت: حدود ٣٦ محوله بنزین وارداتی مورد ارزیابی و کنترل قرار گرفته است که ٢٥ مورد با استانداردها مطابقت و ١١ مورد عدم انطباق داشت و مرجوع داده شد.

در ادامه این نشست خبری پیروزبخت در خصوص ارتقا استانداردهای خودرویی در کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: تا پایان سال ٩٧ به تدریج استانداردهای موجود ارتقا پیدا کرده و از 52 استاندارد به ٨٣ استانداردهای خواهد رسید به نحوی که تمام خودروها چه وارداتی و چه داخلی باید از آن تبعیت کنند.

وی اضافه کرد: هیچ خودرویی چه وارداتی و چه تولید داخل اگر این 83 مورد استاندارد را تا پایان سال 97 اجرایی و پاس نکرده باشند، اجازه شماره گذاری نخواهند داشت.

رئیس سازمان استاندارد در مورد سطح استاندارد خودروهای داخلی و وارداتی گفت: سطح کیفیت خودروهای داخلی رو به افزایش است اما میزان رشد آنها با کندی صورت می‌گیرد، در مورد خودروهای وارداتی هم بدون هیچ تعارفی جلوی واردات خودروهای غیر استاندارد گرفته می‌شود.

*سازمان استاندارد هیچ نظارتی برای اجرای استانداردهای معادن بهره بردای شده ندارد

وی در رابطه با حادثه معدن آزادشهر هم با اعلام اینکه ما نمی توانیم وظایف دستگاه های مسؤل را انجام دهیم، تصریح کرد: سازمان متولی تدوین استانداردها هست و هر کجا که استانداردها اجباری نباشد هم استاندارد ها را برای اطلاع اعلام می کنیم. سازمان تا کنون ٢٤٥ مورد استاندارد را در رابطه با موارد مختلف کار تدوین کرده است.

پیروزبخت اضافه کرد: در مورد معادن ذغال سنگ ٣ مورد استاندارد و در بخش ماشین الات ٨ مورد استاندارد و ٦٧ مورد استاندارد برای ایمنی محل کار تعریف کرده ایم اما اینکه چرا اجرا نمی شود را باید از دست اندرکاران معدنی پرسید.

وی با اعلام اینکه هیچ نظارتی بر اجرای استانداردهای ٦٧ گانه ایمنی معادن بهره برداری شده نداریم، گفت: هنوز بررسی نکرده ایم که چه معادنی در کشور این استاندارهای معدنی را رعایت کرده اند.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 17541
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *