۰

آمارسازی رئیس و معاون اول درباره افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

برخی کارشناسان صنعت پتروشیمی با ارسال گزارشی آمارهای رئیس و معاون اول دولت یازدهم را درباره تولید محصولات پتروشیمی رد کردند.
حسن روحانی - عصر نفت
حسن روحانی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، حسن روحانی نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در  مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری و اسحاق جهانگیری یکی دیگر از نامزدها در مناظره اول کاندیداها میزان افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی در دولت یازدهم را  9 میلیون تن عنوان کردند.

در همین رابطه کارشناسان صنعت پتروشیمی با ارسال گزارشی آمارهایی که از سوی این دو مسئول فعلی دولت یازدهم در برنامه مناظره عنوان شده است را رد کردند.

در متن این گزارش که با عنوان «آقای روحانی چرا آمارسازی می کنید» آمده است: آقای روحانی در مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری و آقای جهانگیری در مناظره اول کاندیداها میزان افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی در دولت یازدهم را  9 میلیون تن عنوان کردند، در حالی که مطابق آمار موثق موجود، تا پایان سال 1395 میزان افزایش ظرفیت طرح های پتروشیمی 5.2 میلیون تن بوده است نه 9 میلیون تن.

از طرف دیگر باید توجه داشت که از افزایش ظرفیت 5.2 میلیون تن موجود فقط 1.4 میلیون تن آن در دوره تصدی دولت یازدهم (سال 1392 تا 1395) به مرحله تولید و راه­‌اندازی رسیده است و مابقی افزایش ظرفیت محقق شده به قبل از دولت آقای روحانی برمی­‌گردد که به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود خوراک به مرحله راه­‌اندازی نهایی و تولید محصول نرسیده است.

به عبارتی علاوه بر اینکه میزان طرح های توسعه پتروشیمی رقم 9 میلیون تن نیست دولت کنونی فقط 1.4 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کرده است یعنی فقط 26 درصد از ظرفیت موجود در دولت کنونی محقق شده است و مابقی به دولت قبل باز می گردد.
 
بنابراین سوال اینجاست که به چه منظور کاندیداها یی که رئیس جمهور مستقر است اینگونه آمارهای قطعی را بیش از 6.5 برابر بزرگنمایی می‌کنند؟؟!! آیا این سوال پیش نمی‌آید که همه عملکرد دولت یازدهم به همین ترتیب بزرگنمایی شده و به اطلاع مردم فرهیخته کشورمان رسیده باشد؟ این سوالاتی است که انتظار می رود نامزدهای محترم دولت مستقر بطور شفاف انگیزه و چرایی اعلام اینگونه آمار را در دوران تبلیغات به اطلاع مردم شریف ایران برسانند.



منبع : فارس
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 17611
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *