۰

اهداف بلند پروازانه در برنامه 96 نفت

شرکت ملی نفت ایران تا پایان امسال، ۸ درصد رشد در تولید نفت خام، ١٧ درصد رشد در تولید گازغنی و ۲۹ درصد رشد در تولید مایعات و میعانات گازی و نفتا را تجربه می کند.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران برنامه تولید، توزیع و تزریق سال ۱۳۹٦ را تصویب کرد. بر اساس این برنامه، تولید نفت‌خام، گاز غنی، مایعات و میعانات گازی و نفتا در سال جاری افزایش می یابد.

برنامه تولید، توزیع و تزریق شرکت ملی نفت ایران شامل تولید و توزیع نفت خام، گاز غنی، گازسبک، مایعات و میعانات گازی و نفتا و همچنین تزریق گاز طبیعی و آب به میدان های نفتی است که طی دو جلسه در هیئت مدیره نفت مطرح و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه به تصویب رسید.

بر اساس این برنامه، پیش بینی می شود شرکت ملی نفت ایران با همکاری شرکت های تابعه در پایان سال ۱۳۹٦ نسبت به شرایط محقق شده در انتهای سال ۱۳۹۵ بتواند ۸ درصد در تولید نفت خام، ١٧ درصد در تولید گازغنی و ۲۹ درصد در تولید مایعات و میعانات گازی و نفتا رشد داشته باشد. همچنین انتظار می رود در راستای تحقق تولید صیانتی، تزریق گاز طبیعی به میادین نفتی ۵٠ درصد و تزریق آب به بیش از ٣۸ درصد افزایش داشته باشد.

از مهمترین اجزای برنامه تولید نفت خام، افزایش تولید از میدان های غرب کارون (آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یادآوران، یاران شمالی و یاران جنوبی)، میدان آذر و لایه نفتی پارس جنوبی است که با تکمیل واحدهای فرآورشی و انتقال در آن، برداشت حداکثری از این میدان های مشترک ممکن می شود.

همچنین در راستای افزایش تولید گاز غنی و دستیابی به سهم بیشتری از منافع ناشی از استحصال محصولات گازی از منابع مشترک، تکمیل فازهای ١٩، ۲٠ و ۲١ و راه اندازی فازهای ١٣، ١۴، ۲۲، ۲٣ و ۲۴ در سال جاری نیز از جمله اولویت های شرکت ملی نفت ایران است تا بتوان برنامه تولید گاز غنی از میدان پارس جنوبی را به بیش از ١۵ درصد افزایش داد.

برنامه یاد شده، با رعایت اصل صیانت از مخازن، افزایش بازیافت نهایی، جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست تدوین شده و طبعاً تحقق آن منوط به الزاماتی از قبیل تامین کافی و به موقع اعتبارات (ارزی/ ریالی)، تامین به موقع کالا، تجهیزات و ماشین آلات، تامین گاز طبیعی مورد نیاز برای تزریق و همچنین داشتن مجوزهای لازم از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران است.

منبع : مهر
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 17690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *