۰

حاضریم پتروشیمی شازند را بفروشیم

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه بنگاهداری بانک‌ها مربوط به سالیان سال است گفت: دولت‌ با واگذاری بنگاه‌ها بابت رد دیون، ما را بنگاهدار کرده است.
به گزارش «ميزنفت»، همتی، مدیرعامل بانک ملی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران درباره بنگاهداری بانک‌ها گفت: بنگاهداری بانک‌ها ریشه در تاریخ دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد گرفتاری‌های بانک ملی ناشی از بنگاه‌هایی است که به این بانک ارث رسیده، افزود: از واگذاری این بنگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

همتی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این بنگاه‌ها توسط دولت جهت رد دیون در اختیار بانک‌ها گذاشته شده است و بخشی از این بنگاه‌ها نیز زیان‌ده بوده‌اند.

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: بخشی از بنگاههایی که در اختیار این بانک قرار دارد، زیان‌ده و بخش دیگر نیز بزرگ بوده به طوریکه نمی‌توان مشتری برای آن پیدا کرد.

وی تصریح کرد: تنها بنگاه سوددهی که به این بانک واگذار شده، پتروشیمی شازند است که با توجه به تاکید دولت در بنگاهدار نبودن بانک ها، حاضریم آن را به فروش برسانیم.

همتی اظهار داشت: بانک‌ها باید به توسعه شرکت‌ها کمک کنند و اگر لازم است در پروژه‌های خاص حضور داشته باشند اما بنگاهداری نباید جزء وظایف بانک ها باشد.

وی تاکید کرد: معتقد به اداره بنگاه‌ها توسط بخش دولتی نیستیم و امیدواریم با عزمی جدی کارهای بزرگی انجام دهیم.
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 1771
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *