۰

آخرین وضعیت پیشنهاد ایدرو به وزارت‌ نفت

معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو به پیشنهادی که از طریق این سازمان به وزارت نفت و شرکت ملی نفت در مورد جمع‌آوری گازهایی که در مشعل های پالایشگاه های گازی می‌سوزد اشاره کرد و گفت: پیشنهاد فنی بازیافت شدن گازها به وزارت نفت ارائه شده و پس با اعلام پاسخ مثبت این وزارتخانه درحال مذاکره با آن‌ها هستیم.
به گزارش ميزنفت ، فرداد دلیری در این رابطه افزود: این مساله علاوه بر این‌که صرفه اقتصادی دارد موجب عدم آلودگی محیط می‌شود و با توجه به تعهدات جهانی که در زمینه‌ تولید co2 و نیز جریمه‌های در نظر گرفته شده وجود دارد امیدواریم با عزمی جدی در این راستا گام برداریم چراکه در دنیا به این سمت حرکت کردند و ما نیز باید به این مساله توجه کنیم.

وی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده عنوان کرد: این گاز به عنوان سوختی است که می‌سوزد  درحالی که از این سوخت می‌توان در جهت تولید برق یا تولید حرارت استفاده کرد و تنها نیازمند سرمایه‌گذاری است. ایدرو پیشنهاد داده گاز مذکور را به آغاز فرایند پالایشگاه باز ‌گرداند و به جای این‌که بسوزد به چرخه پالایشی باز گردد تا دوباره استفاده شود.

معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو با بیان اینکه پیشنهاد مذکور در سال گذشته به وزارت نفت ارائه شده است، خاطرنشان: پس از ارائه‌ی این پیشنهاد وزارتخانه موافقت خود را اعلام کرد و تنها مانع اجرای این پیشنهاد در بوروکراسی‌های اداری است. علاوه بر اعلام آمادگی ایدرو چند شریک خارجی نیز به منظور تامین منابع مالی و فنی طرح معرفی شدند و می‌توان از وام‌های بین‌المللی در جهت اجرای این پیشنهاد استفاده کرد.

دلیری همچنین با تاکید بر اینکه طبق شنیده‌ها روزانه به اندازه دو فاز پارس جنوبی در کشور گاز هدر می‌رود، اظهار کرد: دو فاز پارس جنوبی 50 میلیون مترمکعب در روز گاز تولید می‌کنند و ما به همین میزان در روز در کل کشور چه در دریا و چه در خشکی گاز می‌سوزانیم که می‌توان آنها را جمع‌آوری کرد و ساده‌ترین کار آن است که به چرخه پالایشگاه باز گردد. روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توان این گازها را مایع کرد و یا برق تولید کنیم. هر کدام از این طرح‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری است و این امکان وجود دارد که با گذشت سرمایه آنها به صرفه باشد.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 17710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *