۰

مشکل صادرات گاز ایران به عراق باز کردن LC است

وزیر نفت با اشاره به قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: مشکل این قرارداد موضوع LC است و تا این موضوع برطرف نشود نمی‌توان گاز را به عراق صادر کرد.
صادرات گاز - عصر نفت
صادرات گاز - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، وزیر نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه اوپک که فردا پنجشنبه در وین برگزار می‌شود، گفت: مهم‌ترین بحث این جلسه تمدید توافق اوپک است که در ماه نوامبر صورت گرفت که به نظر می‌رسد بین اعضای اوپک و غیراوپک برای تمدید این توافق یک اجماع وجود دارد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه بیشتر بحث‌ها درمورد مهلت و دوره تمدید است، گفت: در این جلسه مشخص می‌شود که این توافق برای چه مدتی تمدید خواهد شد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا ایران با پیشنهاد خاصی وارد این اجلاس می‌شود، گفت: ما مشکلی برای تمدید نداریم و هرچه که اکثریت بگویند ما نیز موافقت خواهیم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: احتمالا توافق اوپک برای 6 یا 9 ماه تمدید خواهد شد و فعلا بحثی درمورد کاهش میزان تولید مطرح نیست.

زنگنه با اشاره به اینکه صحبت‌های عربستان نشان می‌دهد علاقه دارد که قیمت‌های نفت افزایش پیدا کند گفت: ظاهرا موضع عربستان سعودی نیز در این اجلاس افزایش قیمت نفت خام در بازار است.

زنگنه در ادامه با اشاره به قراردادهای جدید صنعت نفت گفت: بخش مهمی از موانع اجرای قراردادها با برگزاری انتخابات در تاریخ 29 اردیبهشت برطرف شد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با اشاره به صادرات گاز ایران به عراق گفت: مشکل صادرات گاز به عراق مساله‌ LC است که باید حل و فصل شود و تا این مساله برطرف نشود نمی‌توان گاز را صادر کرد.

وی با ا شاره به صادرات گاز به عمان نیز گفت: این موضوع در دست پیگیری است و نقشه‌برداری آن به اتمام رسیده و مشاور این طرح اسناد مناقصه و پیشنهاد خود را تهیه و اعلام خواهند کرد که هر چه زودتر این مناقصه برگزار شود.



منبع : فارس
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 17739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *