۰

نفت از صعود به 50 دلار بازماند

قیمت‌های نفت آمریکا روز سه شنبه تحت تاثیر تداوم نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه که نشانه‌های آغاز رشد تقاضا در فصل تعطیلات تابستان را تحت الشعاع قرار داد، به پایین ۵۰ دلار عقب نشینی کرد.
نفت جهانی - عصر نفت
نفت جهانی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در اوایل معاملات سه شنبه به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود اما به ۴۹.۷۷ دلار عقب نشینی کرد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت کارگزاری معاملات آتی OANDA در سنگاپور، بهای معاملات تحویل فوری وست تگزاس اینترمدینت در معاملات اندک ابتدا به سطح بالاتری صعود کند، اما موفق نشد به ۵۰ دلار برسد و در نتیجه عقب نشینی کرد.

به گفته تحلیلگران، رشد قیمت‌ها در اوایل معاملات سه شنبه تحت تاثیر نشانه‌های قوی‌تر شدن تقاضا با آغاز فصل رانندگی تابستانی در آمریکا بود. تقاضا برای سوخت‌های حمل‌ونقل مانند بنزین برای خودروهای سواری، دیزل برای اتوبوس و سوخت جت برای هواپیما در تعطیلات تابستان که سفرهای خانواده‌های آمریکایی افزایش پیدا می‌کند، رشد قابل توجهی دارد. فصل رانندگی تابستانی معمولا از تعطیلات "روز یاد بود" در ابتدای هفته جاری آغاز می‌شود.

با این‌همه معامله‌گران می‌گویند تداوم نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه، قیمت‌ها را تحت فشار قرار داده است.

طبق گزارش گروه صنعتی "بیکر هیوز"، شرکت‌های حفاری آمریکایی هفته گذشته برای نوزدهمین هفته متوالی به شمار دکل‌های حفاری اضافه کرده و آنها را به ۷۲۲ حلقه رساندند که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۵ بود.

تداوم اشباع عرضه در بازارهای جهانی نیز منعکس شده و بهای معاملات نفت برنت با ۲۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش، به ۵۲.۰۹ دلار در هر بشکه رسید.

عامل اصلی تاثیرگذار بر بازار برنت این مسئله است که آیا تصمیم کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای ادامه‌ کاهش تولید به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ عرضه اضافی در بازار را کاهش خواهد داد یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، توافق اولیه که از ژانویه به اجرا در آمده است در ژوئن به پایان می‌رسد، اما کاهش تولید تاکنون تاثیر چندانی بر کاهش سطح ذخایر جهانی نداشته است.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 17804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *