۰

ذخایر نفت و گاز مکزیک آب رفت!

ذخایر نفت و گاز مکزیک سال گذشته که اکتشاف کمتر ذخایر گاز، افزایش ذخایر نفت خام را تا حدودی جبران کرد، کاهش یافت.
نفت مکزیک - عصر نفت
نفت مکزیک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، رگولاتور نفت و گاز مکزیک (CNH) اعلام کرد در مجموع ذخایر قطعی و احتمالی این کشور که به ذخایر هیدروکربن ۲P معروف هستند، حدود ۶ درصد در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرد و به ۱۶.۷۷ میلیارد معادل بشکه نفت رسید. حدود ۵۰ درصد احتمال احیای تجاری این ذخایر با استفاده از فناوری کنونی وجود دارد.

در این بین ذخایری قطعی، احتمالی و ممکن که به ذخایر ۳P معروف هستند، در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش از آن ۱.۱ درصد کاهش یافته و به ۲۵.۸۶ میلیارد معادل بشکه نفت رسیدند.

مکزیک که یازدهمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است، برای متوازن کردن تولید جاری نفت که اندکی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز است، به دنبال نرخ جایگزینی صد در صد ذخایر خود است.

شرکت ملی نفت مکزیک که به پمکس معروف است، در چند سال گذشته در بحبوحه کاهش قیمت‌های نفت با کاهش بودجه شدیدی روبرو شد که به توانایی این شرکت برای انجام اکتشافات جدید و افزایش میزان ذخایر لطمه زد.

اصلاحات انرژی که در سال ۲۰۱۳ به اجرا درآمد، به دهه‌ها انحصار پمکس پایان داد و اجازه داد تولیدکنندگان خصوصی نفت و گاز فعالیت خود را داشته باشند اما جریان تولید قابل توجه جدید از سوی تازه‌واردان به بازار تا چند سال آینده محقق نخواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر نفت و گاز قطعی مکزیک یا ذخایر ۱P در سال ۲۰۱۶ به ۹.۱۶ میلیارد معادل بشکه نفت رسید که حدود ۱۰ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش داشت.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 17834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *