۰

روسنفت درپروژه های نفت و گازایران مشارکت نمی کند

یک منبع آگاه در شرکت روسنفت روسیه گفت، این شرکت در حال حاضر در پروژه های نفت و گاز ایران مشارکت نمی کند و فعلا چنین برنامه ای در دستور کار خود ندارد.
پارس جنوبی - عصر نفت
پارس جنوبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، یک منبع آگاه در شرکت روسنفت روسیه گفت، این شرکت  در حال حاضر در پروژه های نفت و گاز ایران مشارکت نمی کند و فعلا چنین برنامه ای در دستور کار خود ندارد.

همچنین شرکت دولتی زاروبژنفت روسیه از اظهارنظر در مورد وضعیت کار بر روی توسعه میادین نفتی آبان و پایدار غربی در ایران خودداری کرد.

ایران و روسیه 7 یادداشت تفاهم همکاری در زمینه میادین نفتی و 3 یادداشت تفاهم در زمینه بخش گازی بالادستی این کشور امضا کرده اند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران هفته گذشته اعلام کرد که تهران اخیرا یادداشت تفاهم هایی را با شرکت های روسی در زمینه توسعه میادین کیش، فرزاد ب و میدان گازی پارس جنوبی امضا کرده است.

پیش از این واگیت آلکپروف، مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه گفته بود، این شرکت قصد دارد امکان همکاری با ایران در میدان سردار جنگل را مورد مطالعه قرار دهد. لوک اویل همچنین در حال مذاکره با ایران بر سر توسعه میادین واقع در خشکی آب تیمور و منصوری است.

حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران در ماه آوریل گفته بود، انتظار می رود 50 تا 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب پروژه های انرژی ایران شود که از جمله 10 میلیارد دلار در بخش پتروشیمی خواهد بود.

نام میدان               شرکت روسی طرف همکاری

منصوری               لوک اویل

آب تیمور               لوک اویل

آبان                     زاروبژنفت

پایدار غرب            زاروبژنفت

چشمه خوش           گازپروم نفت

چنگوله                 گازپروم نفت

دهلران                 تاتنفت



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 17875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *