زنگنه : من نگفتم ، یک روزنامه گفت

19 خرداد 1396 ساعت 16:21

وزیر نفت گفت: من هیچ‌وقت نگفته بودم در بنزین خودکفا می‌شویم، روزنامه کیهان در گزارشی گفته بود خودکفا شدیم و خودش هم باید پاسخگو باشد.


به گزارش ميز نفت ، «بیژن زنگنه» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه‌هایی در وزارت نفت برای امضای قراردادهای بالادستی صنعت نفت تشکیل شده است که برای بهره برداری پروژه‌ها نیست؛ ما برای هر کدام از میدان‎ها یک کارگروه تشکیل دادیم.

وی افزود: هر کدام از این کارگروه‌ها یک بخش فنی دارد که طرح توسعه میدان را بررسی و با طرف خارجی مذاکره می‌کند و هنگامی که به تفاهم رسیدند باید در شورای فنی که در سطح مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت است، بررسی شود پس از آن اگر لازم شد به شورای عالی مخازن خواهد رفت.

این عضو کابینه دولت در خصوص اینکه "آیا وضعیت سیاسی پیش‌آمده برای قطر، تأثیری بر فعالیت ایران در میدان مشترک گازی پارس جنوبی خواهد داشت؟"، گفت: فعالیت ایران در پارس جنوبی، بر اساس روال و برنامه‌ای که داشتیم ادامه خواهد داشت و مسئله خاصی در این باره وجود ندارد.

* مذاکرات برای توسعه میدان فرزاد B با هندی‌ها تمام نشده است

وزیر نفت در پاسخ به اینکه "گفته می‌شود مذاکرات با هندی‌ها در خصوص طرح توسعه میدان گازی فرزاد B به نتیجه نرسیده است و یک شرکت روس جایگزین شرکت هندی شده است"،  گفت: ما با هندی‎ها بر سر توسعه فرزاد B و قیمت گازی که از ما برداشت می‌کنند به توافق نرسیدیم اما هنوز مذاکرات با آنها تمام نشده است.

وی ادامه داد: برای این‌که وقتمان تلف نشود، دو مسیر موازی را دنبال می‌کنیم؛ با شرکت گازپروم روسیه هم درباره میدان فرزاد B در حال گفت‌وگو و بررسی پیشنهاد آنها هستیم، دوم این‌که دوباره خودمان مطالعات میدان فرزاد B را آغاز کردیم که اگر قرار شد به‌روش دیگری میدان را توسعه دهیم مطالعات آن را داشته باشیم و فرصت را از دست ندهیم.

* تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس استمرار دارد

زنگنه در پاسخ به اینکه "برخی مدعی شدند تولید بنزین در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس پس از بهره برداری کاهش یافته است"، گفت: خیر، ما آن زمان هم گفتیم تولید مستمر آغاز شده است و همان جریان ادامه دارد و در حال تثبیت تولید در آنجا هستیم.

وی افزود: من هیچ‌وقت نگفته بودم در بنزین خودکفا می‌شویم، روزنامه کیهان در گزارشی گفته بود خودکفا شدیم و خودش هم باید پاسخگو باشد.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه "آیا حاضر هستید متن حکم و بحث‎های مطرح‌شده در پرونده صادرات گاز به ترکیه را منتشر کنید تا ارتباط آن با پرونده کرسنت مشخص شود؟"، گفت: اصل داستان و تشریح آن را می‌توانیم توضیح دهیم، اما بحث حکم محرمانه است و دو طرف نمی‌توانند آن را منتشر کنند، در اختیار گذاشتن این سندها به مراجع رسمی کشور هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند در اختیار آنها قرار گیرد.

وی در خصوص صادرات نفت ایران به قاره اروپا تصریح کرد: پیش‌تر هم گفتم ما در صدد تنوع مشتریان نفتی خود هستیم، در طول تحریم ما پنج مشتری داشتیم و اکنون اضافه شده و در حال افزایش است، اما بدانید که قیمت فروش نفت خام ما به‎طور معمول به شرق دور بیشتر از اروپاست.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 17881

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/17881/زنگنه-نگفتم-یک-روزنامه-گفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir