۰

تا کی با فروش نفت نیروگاه احداث کنیم؟

وزیر نیرو گفت: اجرای طرح‌های فاضلاب از آلوده‌شدن منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی جلوگیری می‌کند، زیرا فاضلابِ خامی که رها می‌شود ۴۰ برابر منابع آب زیرزمینی را به دلیل آلودگی از حیز انتفاع خارج می‌کند.
حمید چیت‌چیان - عصر نفت
حمید چیت‌چیان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت  ، حمید چیت‌چیان در آیین افتتاح طرح تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس اجرای  طرح‌های فاضلاب را از ارکان مهم سلامت جامعه دانست و گفت: از دستاوردهای اجرای طرح‌های فاضلاب جلوگیری از آلوده‌شدن منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی است، زیرا فاضلابِ خامی که رها می‌شود 40 برابر منابع آب زیرزمینی را به دلیل آلودگی از حیز انتفاع خارج می‌کند.

وی درباره شهر پردیس اظهار داشت: در ابتدا برای این شهر 80 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده بود،اما در روند کار 50 هزار نفر دیگر و در مرحله بعدی 330هزار نفر به این مجموعه اضافه شد، در حالی‌که توجهی به امکانات و زیرساخت‌های آب و فاضلاب نشده بود.

چیت‌چیان تاکید کرد: برای استقرار جمعیت در مراکز جمعیتی، صنعتی، شهرک‌‌های کشاورزی و ...یکی از اصلی‌ترین مسائلی که باید به آن توجه شود، وجود منابع آب و مسئله محیط زیست است. امری که در گذشته به آن توجه نشد و مشکلاتی را به وجود آورد.

وزیر نیرو افزود: با توجه به این‌که صنعت آب و برق این امکان را دارد تا برای انجام تمام فعالیت‌های خود اتکا به منابع دولتی را به صفر برساند، لازم است که هزینه خدمات از مشترکان دریافت شود و در دولت دوازدهم به سمت واقعی‌شدن قیمت‌ها پیش برویم.

*تا چه زمانی با فروش نفت می خواهیم تصفیه‌خانه یا نیروگاه احداث کنیم

وزیر نیرو با بیان این‌که به شرط پذیرش منطقی‌شدن قیمت‌های آب و برق می‌توان خدمات وسیعی را ارائه کرد خاطرنشان کرد: دولت تا چه زمانی می‌خواهد متکی به درآمدهای ناشی از فروش نفت باشد و با فروش نفت تصفیه‌خانه و نیروگاه بسازد؟ لازم است از منابع بخش خصوصی استفاده بیش‌تری شود.

*با واقعی‌شدن قیمت‌های آب و برق می‌توان اشتغال زیادی را به وجود آورد

وی ادامه داد: نباید تصور کنیم که اگر قیمت‌ها کمی افزایش پیدا کند برای مردم مشکلاتی به وجود می‌آید، چرا که با واقعی‌شدن قیمت‌های آب و برق می‌توان اشتغال زیادی را به وجود آورد هم‌چنین می‌توان با اجرای پروژه‌های بیش‌تر آب و فاضلاب سلامت، بهداشت، درآمد و به طور کلی رفاه کشور را بیش‌تر کرد.

چیت چیان گفت: بحث قیمت خدمات که به یک مانع برای توسعه بدل شده است، باید برداشته شود، چرا که می‌توان قاطعانه گفت که اگر به این مسئله توجه شود در دولت دوازدهم شاهد یک جهش بسیار قابل قبول در فعالیت‌های آب و برق نسبت به دولت قبل خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اگر این امر را بپذیریم که وزارت نیرو می‌تواند هزینه‌های خود را از طریق فروش منطقی آب و برق تامین کند، قطعا می‌توان منابع زیادی را از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی جذب کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در چارچوب استفاده از کمک‌های بخش خصوصی عنوان کرد: بیش از 6000 میلیارد تومان از پروژه‌ها و طرح‌هایی که اجرای آن جزو وظایف حاکمیتی بود در دولت تدبیر به دست توان‌مند بخش خصوصی سپرده شد که این مسئله نیز اثرات بسیار خوبی را در پی داشت.

وی با اشاره به اهمیت مسئله آب برای کشور عنوان کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود برای این مایه حیات باید در نوع مصرف دقت زیادی وجود داشته باشد. به گونه‌ای که برای قطره قطره این مایع برنامه‌ریزی شود.

* مدیرعامل آبفای استان تهران:افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز

همچنین محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین افتتاح این تصفیه‌خانه با بیان این‌که تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی125هزار نفری است گفت: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب پردیس از سال 1387 و در قالب طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استانی‌ شده برای زیرپوشش قرار‌دادن جمعیتی معادل 160هزار نفر آغاز شد که شامل احداث فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت 24هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث خطوط انتقال و شبکه جمع‌اوری فاضلاب پردیس به طول 65.3 کیلومتر، نصب 8000 رشته انشعاب فاضلاب، احداث 5000 مترمکعب مخزن در پردیس، احداث 675 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر تهران و نصب 60هزار رشته انشعاب فاضلاب در تهران است.

وی افزود:‌ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی125هزار نفری است و برای ساخت آن اعتباری معادل 8450 میلیارد ریال هزینه شده است.
پرورش ادامه داد: این تصفیه‌خانه با هدف تولید پساب با کیفیت مناسب و ملاحظات محیط‌زیستی برای مصارف کشاورزی و صنعت، تغذیه آب‌خوان‌ها و تخلیه به آب‌های پذیرنده،‌ حذف آلاینده‌های آلی و هم‌چنین حذف بیولوژیک ازت و فسفر به عنوان مهم‌ترین عوامل آلاینده محیطی ساخته شده است.



منبع : فارس
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 17902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *