۰

عرق سرد روی پیشانی وزیر انرژی عربستان

وزیر انرژی عربستان با توصیف تضعیف اخیر قیمت ها در بازار نفت به عنوان واکنش بیش از حد بازار به اشکالات آماری گفت، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد توافق کاهش تولید هم اکنون نیاز به تغییر دارد.
خالد الفالح - عصر نفت
خالد الفالح - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان با توصیف تضعیف اخیر قیمت ها  در بازار نفت به عنوان واکنش بیش از حد بازار به اشکالات آماری گفت، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد توافق کاهش تولید هم اکنون نیاز به تغییر دارد.

وی که در قزاقستان به سر می برد به خبرنگاران گفت: «من متقاعد شده ام که روند کلی بازار به سمت برقراری توازن مجدد در حرکت است.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان کلیدی نفت در ماه گذشته میلادی توافق کردند که طرح کاهش تولید که بر اساس آن روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید کشورهای عضو این توافق کاهش می یابد را تا پایان مارس 2018 تمدید کنند. اما به رغم تمدید این توافق، با توجه به تداوم نگرانی ها از مازاد عرضه در بازار، قیمت نفت در هفته های اخیر روندی نزولی به خود گرفته است.

علاوه بر نگرانی بازار از رشد تولید نفت خام آمریکا که موجب تضعیف تلاش های اوپک و متحدانش برای مهار مازاد عرضه شده، نفت فروش نرفته کشورهای معاف از توافق کاهش تولید یعنی نیجریه و لیبی نیز در حال اضافه کردن بر مازاد عرضه موجود در بازار است.

به گفته تجار نفتی، نیجریه بیش از 60 میلیون بشکه نفت فروخته نشده دارد. لیبی نیز عرضه نفت خود به بازار را نسبت به یک سال قبل به حدود سه برابر افزایش داده است.

عمده کارشناسان احتمال نمی دادند که تولید نفت این دو کشور به این سرعت ترمیم شود. اما در شرایط جدید، عرضه نفت نیجریه و لیبی طرح های اوپک برای کاهش مازاد عرضه و تقویت قیمت ها را تهدید می کند.

آمریتا سن، از موسسه مشورتی انرژی اسپکتس در این اره گفت: از زمان انعقاد توافق کاهش تولید «این دو کشور روزانه 600 هزار بشکه به تولید خود افزوده اند... این معادل نیمی از کاهش تولیدی است که اوپک انجام داده است.»



منبع : تسنیم
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 17906
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *