۰

آغاز پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت، کار بر روی پروژه های فوری واردات گاز از جمله خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، خط لوله انتقال گاز تاپی و واردات ال ان جی آغاز شده است.
شاهد خاقان عباسی - عصر نفت
شاهد خاقان عباسی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت، کار بر  روی پروژه های فوری واردات گاز از جمله خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، خط لوله انتقال گاز تاپی و واردات ال ان جی آغاز شده است.

کمبود گاز به ویژه در فصل سرما، زمانی که مردم برای گرم کردن خانه ها یا پخت و پز روزانه نیاز به مواد سوختی دارند، مردم پاکستان را با زحمت فراوانی روبرو می کند.

محمد رزاق، کارمند دولت در حالی که مشغول جمع آوری هیزم است می گوید: «وقتی کسی به فکر رساندن گاز به این خانه نیست، جز سوزاندن چوب و هیزم چه کار دیگری می توانیم بکنیم؟»

به گفته وی، زمستان گذشته، زمانی که گاز در خانه اجاره ای وی در حاشیه اسلام آباد در دسترس نبود، او مجبور بود برای پخت و پز و گرم کردن آب برای استحمام و شستن ظرف ها، هیزم خریداری کند.

فرا رسیدن فصل تابستان و گرم تر شدن هوا نیاز به گرمایش را کاهش داده، اما فعالان محیط زیست نگران اند که تشدید کمبود گاز در پاکستان موجب جنگل زدایی بیشتر در این کشور شود و تلاش های بلندپروازانه دولت برای کشت نهال و مبارزه با جنگل زدایی را با چالش مواجه کند.

ریفات نسیم مالک، از بخش مدیریت جنگل ها و حیات وحش دانشگاه هاریپور در استان خیبر پاختونخوا که روی پروژه کشت مجدد یک میلیارد اصله نهال جدید کار می کند گفت: «ما و محیط زیستمان تا سال 2030 کاملا از مزایای زیست محیطی و سلامتی این برنامه های جنگل کاری محروم خواهیم بود.»

«تا زمانی که دولت نتواند برای کمبود شدید گاز فکری بکند، مردم برای تامین نیاز انرژی خود زودتر از زمان بزرگ شدن این درخت ها، آنها را خواهند برید.»

میزان مصرف گاز در پاکستان در طی 20 سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش داشته است. جمعیت پاکستان به سرعت در حال رشد است و تعداد انشعابات گاز از 4 میلیون به 8.4 میلیون انشعاب افزایش یافته است.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 17928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *