۰

«باید» هند برای ایران!

وزیر نفت هند با اشاره به کمک به ایران در زمان تحریم‌ها، گفت: تهران با واگذاری حقوق توسعه میدان گازی فرزاد ب به ما باید تلافی کند.
دارمندرا پرادهان - عصر نفت
دارمندرا پرادهان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت  با توجه به اینکه هند در دوران سختی در کنار ایران ایستاد، دهلی نو انتظار دارد که تهران با واگذاری حقوق توسعه میدان گازی فرزاد ب به کسانی که در ابتدا آن را کشف کردند، تلافی کند.

درحالی که ایران طرح توسعه 5.5 میلیارد دلاری شرکت او ان جی سی ودیش هند را قبول نکرده است، تهران یک بسته اولیه همکاری با گازپروم روسیه در زمینه توسعه میدان گازی فرزاد ب به امضا رسانده است.

وی افزود: «ما برای روابط مان ارزش قائلیم. در روزهای سخت ایران، زمانی که همه کشورهای غربی ایران را تحریم کرده بودند، ما در کنار آنها ایستادیم و مقادیر چشمگیری نفت خام از آنها خریدیم. ما همچنین ما وقتی که کانال‌های بانکی باز شد تا پنی آخر پول نفت ایران را بازگرداندیم.»

اکنون ایران باید جبران کند. «ما این انتظار زیاد را از ایران داریم. من امیدوارم ایران آن را برآورده کند... روابط ما با ایران بر اساس یک کالا یا یک معامله بنا نهاده نشده است.»

پس از اینکه تهران از واگذاری حقوق توسعه میدان گازی فرزاد ب به هند خودداری کرد، دهلی نو نیز تصمیم گرفت تا واردات نفت از این کشور را به میزان یک پنجم کاهش دهد.

ایران نیز با کاهش یک سوم زمان پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران توسط پالایشگاه‌های هندی این اقدام را تلافی کرد؛ تهران همچنین هزینه حمل بار محموله‌های نفتی به هند را افزایش داد و اکنون یادداشت تفاهمی با شرکت روسی گازپروم به امضا رسانده است.

به گزارش فارس، این اظهارات وزیر نفت هند درحالی است که این کشور در تمامی مراحل با تحریم‌های آمریکا همراهی کرده است. از کنار کشیدن از خط لوله صلح تا تعلل در توسعه چابهار و حتی میدان گازی فرزاد ب. همچنین این کشور به محض تحریم‌های آمریکا صادرات نفت از ایران را کاهش داد و مطابق با میزان تعیین شده از سوی آمریکا مطابقت داد.

باید اشاره کرد دهلی نو هم‌راستا با تحریم های آمریکا، اجازه خروج پول نفت ایران از هند نداد و تنها تهران می‌توانست با آن مبالغ کالاهای هندی خریداری کند و سودی برای پول‌های نفت ایران در بانک‌های هندی به ایران پرداخت نشد.



منبع : فارس
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 17965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *