۰
۱

​معاون وزیر نفت چرا واقعیت را نمی‌گوید؟

باوجود گفته‌های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش مبنی بر تولید 100 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اسناد نشان می‌دهد این پالایشگاه هنوز بنزین تولید نمی‌کند.
بنزین - عصر نفت
بنزین - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، روز سه شنبه 23 خرداد ماه سایت خبری وزارت نفت مطلبی را با عنوان نخستین محموله بنزین ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد منتشر کرد که در آن به نقل از عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی خبر از ذخیره سازی 1000 میلیون لیتر بنزین تولیدی توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس داده بود.

وی در این خبر نسبت به تولید اخبار منفی در خصوص بنزین واکنش نشان داده و گفته است تولید این اخبار به ضرر جامعه است.

صبح روز چهارشنبه 24 خرداد نیز برخی از روزنامه‌ها با تیتر درشت نخستین محموله بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد به روی دکه رفتند.

این موضوع موجب شد تا به دنبال واقعیت ماجرا و اینکه آیا تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است و یا خیر به سراغ یک منبع مطلع در پالایشگاه ستاه خلیج فارس برویم که با پاسخ منفی درباره تولید بنزین مواجه شدیم.

از طرف دیگر سندی جدید در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفت که براساس این سند پالایشگاه ستاره خلیج فارس با وجود صحبت های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی بنزین تولید نمی‌کند.
در این جدول که متعلق به نیمه خرداد ماه سال جاری است و توسط مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی که مدیریت آن بر عهده عباس کاظمی معاون وزیر نفت است، تهیه شده، به وضوح مشخص است که نه تنها هیچ بنزینی در روز مذکور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید نشده است، بلکه از ابتدای آغاز به فعالیت این پالایشگاه تا کنون بنزینی تولید نکرده است.

بر اساس این سند باید گفت مشخص نیست گفته‌های عباس کاظمی معاون وزیر نفت در تولید 100 میلیون لیتر بنزین توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس درست است یا این سند متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش؟ در هر دو صورت آقای کاظمی و مجموعه پالایش و پخش باید در این باره پاسخگو باشند.

در هر صورت با توجه به این سند ظاهرا باید گفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس علی‌رغم وعده های وزیر نفت که گفته بود هرگاه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تولید بنزین برسد آنگاه آن افتتاح می‌کنیم، هنوز به تولید بنزین نرسیده ولی افتتاح شده است.



منبع : فارس
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 17966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


عبدالله مهاجرانی
Sweden
کلا خارج از مسایل جناحی ، به اطلاع برسانم که آقای کاظمی و تیم ایشان نظیر شاهرخ خسروانی، سعید محجوبی و..... سایر آقایان زیر خاکی که در سالها پیش در پالایشگاه اراک بعنوان مدیران آنجا بودند و به نوعی خود را صف شکن تولید می دانستند. همیشه همین رفتار نا متعادل را داشتند. یعنی ادعا های آنان با اعداد و رقم همخوانی نداشت.
لازم به ذکر است که من یک اصلاح طلب هستم ولی از ابتدای دوره ریاست جمهوری آقای روحانی و وزارت آقای زنگنه گفتم که گزینه معاون وزیر نفت (آقای کاظمی و تیم ایشان) موجب خجالت زدگی وزیر محترم و رئیس جمهوری خوامد شد.