۰

سخنگوی اِنی : تعهدی برای سرمایه گذاری ندادیم

سخنگوی شرکت انی ایتالیا با اشاره به امضای موافقتنامه ای با ایران برای مطالعات امکان سنجی توسعه یک میدان نفتی و یک میدان گازی در ایران گفت: «توافق با شرکت ملی نفت ایران شامل هیچ تعهدی برای سرمایه گذاری نمی شود.»
انی - عصر نفت
انی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شرکت نفتی انی ایتالیا روز سه شنبه موافقتنامه ای با ایران برای  مطالعات امکان سنجی توسعه یک میدان نفتی و یک میدان گازی به امضا رساند. این اقدام نشان دهنده بازگشت احتمالی این شرکت ایتالیایی به بخش بالادستی نفت ایران باشد.

در عین حال سخنگوی شرکت انی روز سه شنبه گفت: «توافق با شرکت ملی نفت ایران شامل هیچ تعهدی برای سرمایه گذاری نمی شود.»

شرکت دولتی انی ایتالیا که در دهه 1950 میلادی وارد ایران شد، قبل از تحریم ها، در توسعه میدان نفتی دارخوین و میدان گازی فراساحلی پارس جنوبی ایران مشارکت داشته است.

سخنگوی شرکت انی گفت: «توافقنامه (روز سه شنبه) شرایط را برای بازپرداخت بدهی های معوق 280 میلیون دلاری که انی همچنان بابت سرمایه گذاری های قبلی (از ایران) طلب دارد فراهم می کند.»

کلودیو دسکالزی، مدیرعامل شرکت انی قبلا گفته بود، وقتی پول سرمایه گذاری های قبلی بازپرداخت شود و نوع قراردادهای پیشنهادی ایران مشخص گردد، انی مجدد کار در ایران را آغاز خواهد کرد.

یک مقام نفتی ایران در ماه جاری میلادی گفته، انی همچنین علاقمند به شرکت در مناقصه توسعه میدان نفتی آزادگان در جنوب ایران است.

تهران برای افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز طبیعی خود به میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی شرکت های انرژی بین المللی نیاز دارد.

در ماه ژانویه، ایران نام 29 شرکت از بیش از 24 کشور جهان را اعلام کرد که مجاز به شرکت در مناقصه های مربوط به پروژه های نفت و گاز ایران هستند که در آنها از قالب قراردادی جدید استفاده خواهد شد.

سال گذشته ایران یک موافقتنامه اولیه با شرکت های رویال داچ شل و گازپروم به امضا رساند و امیدوار است به زودی یک قرارداد گازی با شرکت توتال منعقد کند.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 18029
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *