۰

آخرین تصمیم برای تحریم ایران

کش و قوس‌ها در کنگره آمریکا بر سر طرح تحریم‌های ایران و روسیه ادامه دارد اما طبق گزارش رسانه غربی، رای‌گیری درباره آن در مجلس نمایندگان بعد از نشست 16 تیر گروه 20 انجام می‌شود.
کنگره آمریکا - عصر نفت
کنگره آمریکا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، قرار است بعد از نشست گروه 20 و دیدار آتی روسای جمهور آمریکا و روسیه در آلمان، طرح «لایحه مقابله با فعالیت‌های ثبات زدای ایران 2017» که به اس.722 هم معروف شده، در مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود.

این طرح چندی قبل با 98 رأی موافق و 2 رأی مخالف در سنای آمریکا تصویب شد و برای تبدیل شدن به قانون بایستی به تصویب مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد. 

به دنبال ایرادگیری مجلس نمایندگان آمریکا به بخشی از این طرح که متمم تحریم‌های روسیه به آن اضافه شده، سنا با تصویب یک اصلاحیه، مسیر رأی‌گیری درباره آن در مجلس نمایندگان را هموار کرد (جزئیات بیشتر).

حالا اما به نظر می‌رسد هنوز هم مجلس نمایندگان آمریکا آماده رای گیری فوری برای تصویب این طرح نیست.

رویترز گزارش داد: «سنا موضوع آیین نامه‌ای (برای طرح تحریمهای ایران و روسیه) را روز پنجشنبه حل کرد اما این بدان معنا است که با توجه به تعطیلات هفته آینده کنگره، مجلس نمایندگان تا بعد از نشست گروه 20، در این باره رای گیری نخواهد کرد».

نشست گروه 20 قرار است در روزهای 16 و 17 تیرماه به میزبانی آلمان برگزار شود.

پیشتر اعلام شده بود که در حاشیه این نشست، قرار است روسای جمهور آمریکا و روسیه ملاقات کنند؛ دیداری که اولین دیدار دوجانبه ترامپ با پوتین خواهد بود.

حالا رویترز خبر داده با توجه به در پیش بودن تعطیلات کنگره آمریکا، رای گیری درباره اس.722 در مجلس نمایندگان به بعد از نشست گروه 20 موکول خواهد شد.

در حالی که برخی اعضای ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از قبیل اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی خواستار تصویب هر چه سریعتر طرح تحریم‌های ایران و روسیه هستند، در داحل همنی مجلس ملاحظاتی درباره طرح مطرح شده است.

«پیتر سشنز» نماینده جمهوریخواه که رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا است، از جمله این نمایندگان می‌باشد.

او که ایالت مهم نفتی و انرژی تگزاس را در مجلس نمایندگان آمریکا نمایندگی می‌کند،‌ تاکید کرده که خواهان دریافت تضمین‌هایی در خصوص اثرات تصویب طرح تحریمها بر تجارت و تعاملات اقتصادی است.

از سوی دیگر،‌ مارک میدوز نماینده کارولینای شمالی  در مجلس نمایندگان آمریکا  گفته که او خواهان صحبت کردن با سفرای ایتالیا، ‌آلمان و انگلیس درباره این طرح تحریمی است.

این قانونگذار جمهوریخواه درباره این طرح حاضر در مجلس نمایندگان در خصوص تحریمهای ایران و روسیه اینطور گفت: «به صورت بالقوه امکان به دردسر خوردن آن وجود دارد اما الان خیلی زود است که درباره‌اش حرف بزنیم».



منبع : فارس
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 18084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *