۰

تقاضای زیاد ماه جولای ذخایر نفتی را فرومی‌نشاند؟

تاجران نفت آمریکا امیدوارند که روزهای سوزان جولای روزهای داغ شدن بازار تقاضا هم باشند؛ ماه جدید بهترین فرصتی است که می‌توان در آن شاهد فروکش کردن توده انباشته شده ذخایر نفتی بود.
ذخایر نفتی - عصر نفت
ذخایر نفتی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ،  همه چشم ها به ماه جولای دوخته شده تا تقاضای بالای آمریکا اشباع نفت را از بین ببرد. تاجران نفت آمریکا امیدوارند که روزهای سوزان جولای روزهای داغ شدن بازار تقاضا هم باشند؛ ماه جدید بهترین فرصتی است که می‌توان در آن شاهد فروکش کردن توده انباشته شده ذخایر نفتی بود.

فرصت‌های صادرات به آسیا و تقاضای ناشی از رانندگی تابستانی بالا در آمریکا که انتظار می‌رود این هفته رکورد ثبت کند، می تواند موجب کاهش و تعادل بخشی به ذخایری شود که مدتی است سرسختانه از میانگین‌های فصلی بالاتر هستند.

جولای معمولا ماه مهمی برای کاهش ذخایر نفت است. طبق داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در طول ۵ سال گذشته ذخایر نفت خام در ماه جولای به طور میانگین هفته‌ای ۲.۹ میلیون بشکه کاهش یافته است.

اما تحلیل‌ها هشدار می‌دهند که اگر ذخایر در این ماه به طور جدی کاهش نیابد، امید دست اندرکاران بازار نفت برای افزایش قیمت را تا انتهای امسال، کاملا از بین خواهد برد.

دیوید تامپسون، نائب رییس اجرایی شرکت پاورهوس که متخصص خرید و فروش سهام نفتی است می‌گوید: معمولا ماه جون و جولای اوج تقاضای پالایشگاهی برای نفت خام را به همراه دارد. درصورتی که از این اوج تابستانی عبور کنیم استفاده از این همه ذخیره انباشته نفت خام، با کاهش کاربردهای پالایشگاهی مشکل‌تر خواهد شد.

با نزدیک شدن به تعطیلات ۴ جولای در آمریکا، تعداد وسایل نقلیه موتوری که انتظار می‌رود به جاده‌ها سرازیر شوند رکورد بیشترین تعداد را در مقایسه با سال‌های قبل خواهد زد. تقاضای بنزین در آوریل ۰.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که طبق آخرین داده‌های دولتی، این اولین افزایش طی دو سال پیاپی است.

به علاوه امکانی هم برای آمریکا فراهم شده تا نفت خام خود را با هزینه اقتصادی تری به آسیا صادر کند.به همین دلیل اشتهای خوب خریداران ژاپنی و کره‌ای می‌تواند به فروکش کردن ذخایر انبوه نفتی کمک کند.

ذخایر نفتی کل کشورهای عضو OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه) به علت بهبود غیر منتظره وضعیت تولید در لیبی و نیجریه و افزایش قابل توجه نفت شیل آمریکا همچنان بالای ۳ میلیارد بشکه است.


منبع : مهر
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 18120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *