۰

چینی‌ها سخت گیر شدند

​منابع صنعتی گفتند، در حالی که تجار خارجی به دلیل فعالیت های مبارزه با پولشویی دولت چین، با تحقیقات سختگیرانه تری مواجه شده اند، واردات مواد پتروشیمی چین از ایران ممکن است به دلیل احتمال تاخیر بیشتر در پرداخت ها بیش از پیش کاهش یابد.
چینی‌ها سخت گیر شدند


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس، منابع صنعتی گفتند، در حالی که تجار خارجی به دلیل فعالیت های مبارزه با پولشویی دولت چین، با تحقیقات سختگیرانه تری مواجه شده اند، واردات مواد پتروشیمی چین از ایران ممکن است به دلیل احتمال تاخیر بیشتر در پرداخت ها ممکن است بیش از پیش کاهش یابد،.

به گفته این منابع، با توجه به اینکه ایران همچنان تحت برخی از تحریم های کشورهای غربی قرار دارد، معاملات با ایران، که تقریبا نیمی از تولید سالانه مواد پتروشیمی خود را به چین صادر می کند، زیر ذره بین نهادهای مقابله با پولشویی قرار دارد.

انواع محصولات پلی لفین و متانول در صدر محصولات پتروشیمی صادراتی ایران به چین قرار دارند.

بر اساس آمارهای گمرک چین، در بازه زمانی ژانویه تا می 2017، صادرات پلی اتیلن ایران به چین نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش یافته، در حالی که واردات ماهینه متانول چین از ایران در ماه های مارس و آوریل به زیر 200 هزار تن رسیده است.

بر اساس این گزارش؛ فرآیند پرداخت پول مواد پتروشیمی وارداتی از ایران به چین از ابتدای امسال به این طرف به نحو فزاینده ای دشوارتر شده است.

سازمان مبادلات خارجی دولت چین شروع از ماه می شرکت های چینی را ملزم ساخته تا هنگام پرداخت پول محموله های خارحی، اطلاعات تصفیه گمرکی خود را به بانک ها ارائه کنند. این در حالی است که دولت چین ارزش حداقل تراکنش انجام شده برای اینکه مشمول انجام بررسی های محتاطانه گمرکی شود را به نصف کاهش داده و به 100 هزار دلار رسانده است.

به گفته یک منبع بانکی، با تغییر مقررات چین از اول ماه می، بانک های چینی اکنون احتمالا از انجام تراکنش های مرتبط با محموله های ایران خودداری خواهند کرد، در حالی که بانک های کوچکتر نیز تمایل به گزارش دهی تراکنش های مربوط به معاملات ایران به مقامات دولتی نخواهند داشت.

منابع بانکی افزودند، از ماه می به این طرف، 4 بانک بزرگ دولتی چین، (بانک چین، بانک ساخت و ساز چین، بانک کشاورزی چین و بانک صنعت و تجارت جین) از صدور اعتبارات اسنادی برای معاملات مرتبط با محموله هایی که احتمالا از ایران می آیند خودداری کرده اند.

یک تولید کننده چینی گفت، با وجود اینکه من یک مشتری معتبر برای یک بانک بزرگ هستم، اما به دلیل الزام ارائه مستندات ترخیص گمرکی، پرداخت مواد پتروشیمی وارداتی از ایران هنوز انجام نشده است.

یک تاجر در این باره گفت: «محموله های ایرانی گاهی به نام محموله های کویتی وارد می شوند و این رویه ای است که مدتهاست دنبال می شود و مربوط به این اواخر نیست.»

انتهای پیام/4
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 18168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *