۰

تولید نفت لیبی همچنان در حال افزایش است

رویترز اعلام کرد: تولید نفت اوپک در ماه جولای به طور متوسط روزانه ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و عملاً به بالاترین میزان در سال ۲۰۱۷ رسیده است.
نفت لیبی - عصر نفت
نفت لیبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، افزایش تولید نفت لیبی باعث شد تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین میزان خود از ابتدای سال 2017 تاکنون برسد. تولید متوسط نفت اوپک در ماه جولای نسبت به ماه قبل از آن 90 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

کاهش تولید نفت عربستان و آنگولا به اوپک کمک کرده است تا سطح عمل به توافق کاهش عرضه را به 84 درصد برساند. این رقم در ماه ژوئن 77 درصد بود اما در ابتدای سال جاری اعضای اوپک به بیش از 90 درصد تعهد خود عمل کردند و شاهد آن هستیم که طی دو ماه اخیر عمل به تعهدات کاهش عرضه از سوی اعضا کاهش یافته است.

لیبی و نیجریه پیشتر از اجرای توافق عرضه نفت مستثنی شده بودند؛ چراکه هر دوی این کشورها به دلیل بحران امنیتی و جنگ داخلی از کاهش شدید تولید و صادرات رنج می‌بردند. افزایش تولید نفت و بهبود اوضاع در این دو کشور باعث شده است که تأثیر تلاش‌های اوپک برای کاهش عرضه و از بین بردن مازاد عرضه نفت در بازار جهانی کمتر شود.

یک منبع آگاه نزدیک به اوپک اعلام کرد نیاز است تا همه کشورها در این زمینه متحد شده و عمل به تعهدات در اوپک به حداکثر برسد. اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در اواخر سال 2016 توافق کردند تا در مجموع 1.8 میلیون بشکه روزانه از عرضه نفت به بازار جهانی بکاهند.

در حال حاضر حجم تولید نفت لیبی از سطوح بسیار پایین به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت عراق نیز طی دو ماه گذشته افزایش یافته است. امارات، اکوادور و گابون نیز افزایش نسبی را در صادرات نفت خود داشته‌اند. صادرات نفت عربستان نیز علی‌رغم افزایش در ماه ژوئن، در ماه جولای 50 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

قرار بود تولید نفت اوپک بر اساس توافق صورت‌گرفته در رقم 32.5 میلیون بشکه در روز ثابت شود اما افزایش نفت نیجریه و لیبی باعث شده تا متوسط تولید نفت اوپک به 32.85 میلیون بشکه در روز در ماه جولای برسد. در صورتی که آمار گینه استوایی به اوپک اضافه شود، مجموع تولید نفت این کارتل به 33 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.



منبع : فارس
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 18475
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *