۰

تولید نفت روسیه کاهش یافت

تولید نفت روسیه ماه میلادی گذشته ۳۰۷ هزار بشکه در روز در مقایسه با سطح اکتبر کاهش پیدا کرده است.
الکساندر نواک - عصر نفت
الکساندر نواک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، وزیر نفت روسیه، اظهار کرد: کاهش تولید نفت در پایان ژوییه سال ۲۰۱۷ به ۳۰۷ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز در مقایسه با اکتبر سال ۲۰۱۶ رسید، بنابراین روسیه به تعهداتش برای تولید کمتر عمل کرده است.

نواک به وعده روسیه برای کاهش تولید به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز تحت توافق میان اوپک و ۱۰ تولیدکننده خارج از این سازمان در نوامبر اشاره داشت.

وی یک هفته پیش اظهار کرده بود که مجموع کاهش تولید روسیه به ۳۰۸ هزار بشکه در روز در ژوئن بالغ شده است.

اوپک و شرکای این سازمان موافقت کردند برای مقابله با اشباع عرضه و حمایت از قیمت‌ها توافق کاهش تولید را که از اول ژانویه سال جاری به اجرا درآمده است، تا مارس سال ۲۰۱۸ ادامه دهند، اما این خبر تاثیر چندانی در حمایت از قیمت‌ها نداشته است. تولید بالاتر از سوی لیبی، نیجریه و آمریکا تاثیری که این سازمان انتظار داشت با توافق کاهش تولید حاصل شود را جبران کرده است.

نیجریه اخیرا اعلام کرده است قصد دارد به محض این که نرخ تولیدش به ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسید، سطح تولید خود را ثابت نگه داشته یا حتی کاهش دهد.

قیمت‌های نفت اکنون در مقایسه با ژوئن که به رکورد پایین ۴۵ دلار رسیده بودند، بهبود یافته‌اند.

نواک پیش از این اظهار کرده بود در مدت شش ماه نخست اجرای توافق کاهش تولید، ذخایر نفت خام جهانی ۳۵۰ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. پایبندی به توافق کاهش تولید از سوی اوپک در چند ماه گذشته بالای ۱۰۰ درصد بوده است. با این‌همه سطح صادرات اعضای اوپک به دلیل رقابت برای حفظ سهام بازار نوسان داشته است.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 18481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *