۰

تعیین نحوه جذب سرمایه برای پروژه ستاره خلیج فارس

معاون مالی و تامین منابع و عضو هیات مدیره تاپیکو از تعیین نحوه جذب سرمایه ۷۰۰ تا یک میلیارد یورو برای پروژه نفت ستاره خلیج فارس از یک تا دو ماه دیگر خبر داد.
ستاره خلیج فارس - عصر نفت
ستاره خلیج فارس - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، اسلام خسروی با اشاره به سرمایه اولیه پروژه نفت ستاره خلیج فارس اعلام کرد: سرمایه ثبتی این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده که البته تاکنون سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه اخذ و صرف شده است.

وی ادامه داد: برای ادامه راه حدود ۷۰۰ تا یک میلیارد یورو دیگر لازم است که برای تامین آن چند راه وجود دارد.

معاون مالی و تامین منابع و عضو هیات مدیره تاپیکو در مورد راه‌های جذب سرمایه برای تاپیکو توضیح داد: برای جذب این سرمایه یا سهامدار جدید به سهامداران اضافه خواهد شد یا سهامداران قبلی سرمایه خود را افزایش خواهند داد و یا موضوع مجددا در صندوق توسعه مطرح می‌شود تا این وجه از طریق این صندوق تامین شود.

خسروی به این سوال که آیا ممکن است برای تامین سرمایه تاپیکو از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده شود یا خیر، پاسخ داد: ممکن است راه چهارم مذاکره با سرمایه‌ گذاران خارجی و قرار گرفتن آنها در کنار ما باشد. البته فعلا با سرمایه‌ گذاران خارجی مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

وی در پایان در مورد زمان تعیین نحوه‌ی جذب سرمایه برای تاپیکو، اظهار کرد: احتمالا نحوه جذب سرمایه تا دو ماه آینده قطعی شود.


منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 18482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *