۰
۱

توقف صادرات کالاهای پتروشیمی ایران به ترکیه حل شد

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه موضوع توقف صادرات کالاهای پتروشیمی ایران به ترکیه حل شده است، گفت: از امروز صادرات تمامی کالاهای ایرانی از جمله محصولات پتروشیمی به حالت سابق برگشته است.
صادرات - عصر نفت
صادرات - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، محمد لاهوتی با بیان اینکه موضوع توقف صادرات کالاهای پتروشیمی ایران به ترکیه حل شد، گفت: از امروز صادرات تمامی کالاهای ایرانی به ترکیه از جمله محصولات پتروشیمی به روال سابق برگشته است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: چهارشنبه هفته گذشته باخبر شدیم که کشور ترکیه برای واردات محصولات ایرانی قوانین جدیدی وضع کرده و بر این اساس باید فاکتور اسناد صادراتی ایران به تأیید کنسولگری ترکیه در ایران برسد.

وی افزود: این مسئله ضمن اینکه صف کامیون‌های حمل بار ایران به ترکیه را طولانی کرده بود باعث تحمیل هزینه زیاد به صادرکنندگان برای تأیید مدارک شده بود.

لاهوتی اظهار داشت: بنابراین این موضوع از طریق اتاق بازرگانی ایران و ارتباط با سفارت پیگیری و مشخص شد که یک سوءتفاهم پیش آمده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اضافه کرد: از آنجا که درباره کالاهایی که با تعرفه ترجیحی از ترکیه به ایران صادر می‌شود، ایران درخواست اسناد تأییدشده سفارت را دارد، ترکیه هم اقدام متقابل انجام داده بود و آنها هم از تمام کالاهای صادراتی ایران بدون اینکه کالاهای ترجیحی را از کالاهای دیگر جدا کنند، تأییدیه گواهی مبدأ درخواست کرده بودند.

وی بیان داشت: این موضوع با پیگیری اتاق بازرگانی ایران و کنفدراسیون صادرات ایران برطرف شده و تشکل‌ها به ما اطلاع دادند که از امروز صادرات تمامی کالاهای ایرانی به ترکیه به روال سابق برگشته و دیگر نیازی برای اخذ تأییدیه از کنسولگری ترکیه برای صادرات کالاهای پتروشیمی وجود ندارد.

لاهوتی گفت: بنابراین وضعیت صادرات در مرزهای ایران و ترکیه به حالت سابق برگشته است.



منبع : فارس
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 18486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


م.رضايي
Iran, Islamic Republic of
بالسلام چنين خبري صحت ندارد و عده اي جهت استفاده ابزاري براي كاهش قيمت و فشار به توليدكنندگان اين كار را ميكنند و بالتوجه به صادراتي بودن بيشتر محصولات پتروشيمي اين موضوع به ضرر كشور هست .