هندوستان پترولیوم خریدار نفت آمریکا شد

14 مرداد 1396 ساعت 14:23

شرکت هندوستان پترولیوم قصد دارد در چند ماه آینده برای پالایشگاه ویزاگ خود در جنوب هند، نفت حاوی سولفور اندک را از آمریکا خریداری کند.


به گزارش ميز نفت ، ام کی سورانا، رییس هیات مدیره این شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: ما در کوتاه مدت نفت خریداری خواهیم کرد و گریدهایی هستند که ما مناسب استفاده یافته‌ایم. وی در ادامه افزود: ما باید سبد گسترده‌تر و گزینه‌های بیشتری داشته باشیم و نفت خام آمریکا یک گزینه بیشتر برای ما به شمار می‌رود.

هند جدیدترین کشور آسیایی پس از کره جنوبی، ژاپن، چین، استرالیا، تایوان و تایلند است که نفت آمریکا را خریداری می‌کند. اقدام اوپک در کاهش عرضه، قیمت‌های نفت سنگین ترش خاورمیانه که گریدهای حاوی سولفور بالا هستند را افزایش داده و نفت عرضه شده از مناطق دیگر از جمله آمریکای شمالی را رقابتی‌تر کرده است.

پالایشگاه‌های هندی پس از سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند به آمریکا در ژوئن، خرید نفت از آمریکا را افزایش داده‌اند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر هند اظهار کرده بود آمریکا تصمیم دارد فرآورده‌های نفتی بیشتری به هند صادر کند.

از آن زمان شرکت ایندین اویل و بهارات پترولیوم در راستای متنوع کردن منابع وارداتشان، نفت آمریکا را خریداری کرده‌اند.

رییس امور مالی شرکت هندوستان پترولیوم اظهار کرده است این شرکت در حال ارزیابی جایگزین کردن نفت شیرین نیجریه با نفت آمریکا است. این شرکت در نظر دارد هر ماه محموله بسیار بزرگی به میزان دو میلیون بشکه نفت خام آمریکا را وارد کند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت کاهش ۵۶ درصدی سود خالص در سه ماهه مالی نخست خود را گزارش کرد زیرا کاهش ذخایر، حاشیه سود این شرکت را کاهش داد.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 18507

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/18507/هندوستان-پترولیوم-خریدار-نفت-آمریکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir