۰

ساخت پالایشگاه به منظور فروش بلندمدت نفت خام

وزیر نفت کشورمان از علاقه‌مندی نامیبیا برای همکاری در حوزه‌ اقتصادی با ایران و کمک شرکت‌های ایرانی در زمینه توسعه میدان گازی «کشف» در این کشور آفریقایی خبر داد.
بیژن زنگنه - عصر نفت
بیژن زنگنه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن زنگنه در دیدار با آنتونی نوجوما، وزیر اصلاحات ارضی نامیبیا محور این دیدار را علاقه‌مندی این کشور برای همکاری با ایران عنوان کرد و گفت: این مقام آفریقایی اعلام کرد که نامیبیا تاکنون با ایران همکاری سیاسی داشته است و اکنون خواهان توسعه روابط اقتصادی با ایران هستند و ما هم استقبال کردیم.

وی افزود: وزیر اصلاحات ارضی نامیبیا در این دیدار با اشاره به کشف یک میدان گازی در این کشور اعلام کرد که در این زمینه خواستار کمک ایران برای توسعه آن هستند و ما از آنها خواستیم اطلاعات میدان را برای ایرانی‌ها بفرستند تا پس از بررسی، بخش خصوصی ایران در این زمینه فعال شود.

وزیر نفت درباره این که، نامیبیا پیش‌تر خواستار مشارکت ایرانی‎ها در ساخت پالایشگاه در این کشور آفریقایی بود، توضیح داد: در این زمینه بحثی مطرح نشد. ما به طور مطلق سیاست ساخت پالایشگاه را در خارج از کشور نداریم، اما به سرمایه گذاری در خارج از کشور برای ایجاد امنیت تقاضا توجه داریم.

زنگنه ادامه داد: دولت و وزارت نفت در این زمینه از طریق پرداخت وام با محوریت صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی کمک می کند.  ساخت پالایشگاه در جاهایی که برای ما اهمیت دارد، برای ایجاد امنیت و فروش بلندمدت نفت خام در آینده است؛ نه برای فروش فرآورده و سود حاصل از آن.


منبع : مهر
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 18520
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *