۰

تعداد دکل‌های فعال حفاری آمریکا کاهش یافت

تولید کنندگان نفت شیل آمریکا، بعداز بیست و سه هفته متوالی به روند افزایشی دکل های حفاری خود خاتمه دادند.
حفاری - عصر نفت
حفاری - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، آمار بدست آمده از سوی نهادهای رسمی آمریکا حکایت از آن دارد که تعداد دکل های فعال حفاری تولید کنندگان نفت شیل در چند روز اخیر با کاهش روبرو شده است و این به معنی آن است که تولید نفت آنها با روند نزولی ادامه خواهد داشت و در نهایت به کاهش ذخایر جهانی نفت و به ثمر رسیدن تلاش های اوپک برای بهبود بهای طلای سیاه منجر خواهد شد.  

در همین حال تعداد دکل های فعال حفاری شیل در هفته گذشته به ۷۶۵ دستگاه کاهش یافت، در حالی که تولید کنندگان شیل برای بیست و سه هفته متوالی به تعداد دکل های حفاری خود اضافه کرده بودند که بیشترین سیر صعودی در ۳۰ سال اخیر برای شیل محسوب می شود.  

بر همین اساس در حال حاضر تعداد دکل های حفاری شیل به نسبت می سال ۲۰۱۶ میلادی که رقم ۳۱۶ دستگاه ثبت شده بود، بیش از ۲ برابر است؛ اما این روند نزولی می تواند نوید بخش کاهش در تولید نفت شیل آمریکا باشد.  

همچنین برخی از تحلیلگران بازار اعلام کردند، بهره وری برخی از چاه های قدیمی در میادین شیل به سرعت روبه کاهش است و افزایش تعداد دکل‌های شیل بمنظور سرعت بخشیدن برای استخراج نفت از این چاه ها قبل از ناکارآمدن شدن آنها است.   

البته سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، مجموع تولید نفت آمریکا در هفته گذشته میلادی روزانه ۲۰ هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد و به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، بازار نفت نیازمند یکسال و نیم زمان است تا رشد تقاضا افزایش پیدا کند.


منبع : مهر
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 18521
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *