۰

اندونزی به دنبال متعهد ساختن دولت ایران

اندونزی به دنبال متعهد ساختن دولت ایران به موافقتنامه امضا شده بین شرکت پرتامینای اندونزی و شرکت ملی نفت ایران در اوت سال گذشته در زمینه اکتشاف از میادین نفتی و گازی آب تیمور و منصوری ایران است.
پرچم ایران و اندونزی - عصر نفت
پرچم ایران و اندونزی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، اندونزی به دنبال متعهد ساختن دولت ایران به موافقتنامه امضا شده بین شرکت پرتامینای اندونزی و شرکت ملی نفت ایران در اوت سال گذشته در زمینه اکتشاف از میادین نفتی و گازی آب تیمور و منصوری ایران است.

پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران یادداشت تفاهمی برای انجام مطالعات اولیه در مورد این میادین نفتی و گازی به امضا رسانده اند.

لوهوت پاندجایتان، وزیر امور کشتیرانی اندونزی گفت: «بحث در مورد دو بلوک نفتی که حدودا دارای 3 میلیارد بشکه ذخایر نفتی است با وقفه های گاه به گاه همراه بوده است. ما می خواهیم بدانیم که آیا آنها واقعا می خواهند این میادین را به ما بدهند یا نه.»

لوهوت این هفته در قالب یک سفر رسمی به عنوان نماینده رئیس جمهور اندونزی برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به تهران رفته است.

وی افزود، موضوع دیگری که در این سفر قرار است وی پیگیری شود، یادداشت تفاهم دیگری است که در ماه فوریه بین شرکت برق دولتی پی ال ان اندونزی و گروه مپنای ایران منعقد شده است.

وی افزود: «این توافقنامه در مورد یک طرح ساخت یک توربین برقی است، که دارای لیسانس از شرکت زیمنس است و هزینه آن 40 درصد کمتر از توربین تولید شده در اندونزی است.»

حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر سال گذشته به 221.31 میلیون دلار رسید که تقریبا 10 میلیون دلار کمتر از مدت مشابه سال 2015 بود.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 18543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *