۰

بزرگترین میدان نفتی لیبی در معرض تعطیلی قرار گرفت

میدان نفتی شراره لیبی که ۲۷۰ هزار بشکه در روز تولید می‌کند، در پی بسته شدن یک اتاق کنترل در شهر زاویه، با تعطیلی تدریجی روبه رو شده است.
نفت لیبی - عصر نفت
نفت لیبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، یک مهندس این میدان نفتی بدون اشاره به دلیل تعطیلی این اتاق کنترل، این خبر را منتشر کرد. با این‌همه پست‌هایی که از سوی کارکنان نفتی در فیس‌بوک منتشر شده است، نشان می‌دهد این اتاق کنترل مورد حمله یک گروه مسلح قرار گرفته است.

شرکت ملی نفت لیبی که میدان شراره را با شراکت رپسول، توتال، OMV و استات‌اویل اداره می‌کند، هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

رویترز به نقل از این مهندس نوشت: به دلیل تعطیلی این اتاق کنترل، نفت در خط لوله‌ها از شراره به زاویه به میدان بازگردانده خواهد شد و تولید به تدریج متوقف می‌شود زیرا مخازن نفت پر می‌شوند.

شراره بزرگترین میدان نفتی لیبی است و در یک چهارم از تولید ملی این کشور سهم دارد. بازگشایی این میدان در دسامبر پس از تعطیلی دو ساله، در احیای تولید نفت لیبی موثر بود و کمک کرد تولید این کشور از بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز در اواخر ژوئن صعود کند.

شراره به دلیل اقدامات گروه‌های مسلح و اعتراض کارکنان این میدان، با تعطیلی‌های موقت متعددی روبرو شده است.

بر اساس گزارش رویترز، لیبی از مشارکت در توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک معاف شده اما افزایش تولید این کشور، تلاش‌های تولیدکنندگان برای حمایت از قیمت‌ها را پیچیده کرده است.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 18547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *