۰

فعالیت شراره لیبی به وضع عادی بازگشت

تولید میدان نفتی شراره پس از این که بدنبال ورود معترضان مسلح به یک اتاق کنترل در شهر ساحلی زاویه به طور موقت مختل شده بود، به وضع عادی بازگشت.
میدان نفتی شراره - عصر نفت
میدان نفتی شراره - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد خط لوله‌ای که سوخت جت و بنزین را از زاویه به طرابلس تامین می‌کند و از سوی معترضان بسته شده بود، بازگشایی شده است.

میدان نفتی شراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، ۲۷۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند و در یک چهارم از تولید ملی این کشور سهم دارد. بازگشایی این میدان در دسامبر پس از تعطیلی دو ساله، در احیای تولید نفت لیبی موثر بود و کمک کرد تولید این کشور از بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز در اواخر ژوئن صعود کند.

لیبی از مشارکت در توافق کاهش تولید میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که با هدف کاهش تولید و حمایت از قیمت‌ها به اجرا درآمده، معاف شده اما افزایش تولید این کشور، تلاش‌های تولیدکنندگان برای حمایت از قیمت‌ها را پیچیده کرده است.

شرکت ملی نفت لیبی دلیل این اعتراض در زاویه را که روز یکشنبه آغاز شد و کارکنان نفتی را ناچار کرد تولید شراره را به تدریج کاهش دهند، اعلام نکرد.

یک منبع حمل داخلی به رویترز گفت: فعالیت‌های بارگیری در زاویه تحت تاثیر این اختلال قرار گرفت. نفتکش دوبی بیوتی قرار بود روز سه‌شنبه ۷۵۰ هزار بشکه در زاویه بارگیری کند.

گروه‌های مسلح به منظور تامین درخواست‌های مالی یا سیاسی خود، تاسیسات نفتی در سراسر لیبی را در سال‌های اخیر  به طور مکرر هدف حمله قرار داده‌اند.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: معترضان مسلح از اتاق کنترل تخلیه شده و عملیات فعالیت خط لوله به وضع عادی بازگشته و تولید از سرگرفته شده است.

بر اساس گزارش رویترز، مصطفی سانالا رییس هیات مدیره شرکت ملی نفت لیبی کارزاری را برای پایان دادن به حملات مسلحانه آغاز کرده و از جناح‌های داخلی درخواست کرده عرضه نفت که تنها منبع درآمد قابل توجه لیبی است را مختل نکنند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 18551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *