۰

تحریم‌ امریکا بر پروژه های نفتی روسیه بی‌تاثیر است

به گفته وزیر اقتصاد قزاقستان، تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه بر پروژه های چند میلیارد دلاری غول های نفتی نظیرشورون و اکسون موبیل در این کشور بی‌تاثیر خواهد بود.
تحریم‌ - عصر نفت
تحریم‌ - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، تیمور سلمان اف - وزیر اقتصاد قزاقستان – در مصاحبه ای با رویترز گفت:" خط لوله ای که نفت کشور ما را به دریا بویژه بندر نووراسیک در جنوب روسیه متصل می کند، شامل تحریم های آمریکا نمی شود. شرکت های امریکایی نظیرشورون که از سهامداران کنسرسیوم خط لوله کاسپین CPCهستند نیز از تحریم ها معاف شده اند".

شورون سال گذشته ۳۷ میلیارد دلار در میدان نفتی تنگیز قزاقستان سرمایه گذاری کرد که اکنون ۵۰ درصد از سهم این میدان را داراست.   شرکت نفت دولتی قزاقستان، اکسون و لوک‌اویل روسیه نیز در این پروژه سهم دارند. شرکت‌های انی ایتالیا، توتال فرانسه، اکسون و رویال داچ شل هم در یکی دیگر از میدانهای نفتی قزاقستان بنام کاشاقان، دارای سهم هستند.

تحریم های جدید ایالات متحده امریکا علیه روسیه که به اتهام مداخله در جریان انتخابات ریاست جمهوری امریکا در هفته جاری توسط دونالد ترامپ - رئیس جمهور امریکا – به امضا رسید، مستقیما خط لوله صادرات انرژی روسیه را نشانه گرفته است و در صادرات نفت قزاقستان که از طریق خط لوله (CPC – از روسیه به دریای سیاه) انتقال می‌یابد،   شک و شبهه ایجاد کرده بود.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 18562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *