۰

انتظار اوپک برای پایبندی بالاتر به توافق کاهش تولید

اوپک پس از دیدارهای دو روزه‌ای که در ابوظبی با هدف تقویت پایبندی به توافق کاهش تولید صورت گرفت، پایبندی بیشتری به توافق با تولیدکنندگان خارج از اوپک را انتظار دارد.
اوپک - عصر نفت
اوپک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان برای مقابله با اشباع عرضه جهانی و حمایت از قیمت‌ها توافق کرده‌اند تولید را به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا مارس سال ۲۰۱۸ کاهش دهند.

 بر مبنای آمارهای منابع ثانویه که اوپک از آنها برای بررسی میزان عرضه خود استفاده می‌کند، عراق و امارات متحده عربی که از اعضای اوپک هستند پایبندی نسبتا کمی به توافق کاهش تولید داشته‌اند .

در این بین طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، قزاقستان و مالزی که از تولید کنندگان غیراوپک هستند تولیدشان را در چند ماه گذشته افزایش داده‌اند.

در ابوظبی پنلی متشکل از روسیه، کویت و عربستان سعودی بعلاوه مقامات مقر اوپک در وین به طور جداگانه با مقامات عراق، امارات متحده عربی، قزاقستان و مالزی دیدار کردند.

اوپک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات در فضای سازنده‌ای انجام گرفت و نتیجه بخش بود. نتیجه‌ای که با کشورهای حاضر در این دیدار حاصل شد به تسهیل پایبندی کامل به توافق کمک خواهد کرد با این همه این سازمان به جزییات نحوه افزایش سطح پایبندی اشاره نکرد.

این نشست یک جلسه ویژه کمیته فنی مشترک بود که پایبندی به توافق کاهش تولید را رصد می‌کند. در جلسه کمیته فنی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که ماه گذشته برگزار شد، برای برگزاری دیدار ابوظبی تصمیم گرفته شد.

اوپک اعلام کرد: امارات متحده عربی، عراق، قزاقستان و مالزی حمایت کامل از مکانیسم کنترل کنونی و تمایل‌شان برای همکاری کامل با کمیته فنی و کمیته مشترک وزیران در ماه‌های آتی به منظور دستیابی به هدف پایبندی کامل به توافق را ابراز کرده‌اند.

یک منبع دیگر اوپک اعلام کرد: مقامات درباره صادرات نفت و نارضایتی برخی از کشورها با سطح تولیدی که از سوی منابع ثانویه ارزیابی شده است، گفت‌وگو کردند.

در دیداری که ماه گذشته در روسیه برگزار شد، امارات متحده عربی و عراق پایبندی خود به توافق را تایید کردند اما هیچ برنامه واقعی درباره نحوه پایبندی به اهداف تولید ارائه نکردند.

براساس گزارش رویترز، امارات متحده عربی و عراق می‌گویند: ارزیابی تولید آنها از سوی منابع ثانویه - آمارهای آژانس‌های دولتی، شرکت‌های مشاوره و رسانه‌های صنعتی که اوپک از آنها برای مانیتور تولید خود استفاده می‌کند - بیش از این که توافق کاهش تولید در ژانویه اجرا شود بسیار اندک بود. طبق استدلال آنها، در نتیجه این دو کشور ناچار شده‌اند برای پایبندی کامل به توافق کاهش تولید بیشتری را انجام دهند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 18565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *