۰

رونمایی از مشتری جدید نفت ایران

براساس اعلام رسمی مسئولان کشور اکراین این کشور رسما یکی از خریداران نفت ایران شد.
رونمایی از مشتری جدید نفت ایران
به گزارش ميزنفت به نقل از فارس پس از امضای توافق‌نامه برجام مشکل صادرات نفت خام ایران به اروپا برطرف شد به طوریکه بر اساس اعلام رسمی مسئولان ارشد صنعت نفت کشورمان هم اکنون روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت، میعانات و نفت خام به اروپا صادر می شود.

در حال حاضر نفت ایران به کشورهای مختلف اروپایی صادر می شود اما به گفته برخی از مقامات صادرکننده نفت همچنان مشکل دریافت پول حاصل از فروش نفت ایران وجود دارد و این پول به راحتی وارد ایران نمی شود هرچند که وزیر نفت این موضوع را تکذیب کرده است.

اخیرا براساس گفته های مسئولان اکراینی این کشور در کنار روسیه که خریدار روزانه 100 هزار بشکه نفت ایران است کار خرید نفت از ایران را آغاز کرده است به طوریکه این کشور از ماه ژوئن به خریداران نفت خام از پیمانکاران ایرانی پیوسته است.

بر اساس این گزارش ظاهرا در بازه زمانی 7 ماهه ژانویه تا جولای، اوکراین 508 هزار و 105 تن نفت خام به ارزش 231 میلیون دلار نفت وارد کرده که 284.858 میلیون دلار آن از آذربایجان، 17.504 میلیون دلار آن از قزاقستان و 5.678 میلیون دلار از ایران بوده است. میزان خرید نفت از سایر کشورها نیز مجموعا 5.961 میلیون دلار بوده است.
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 18570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *