۰

لهستان؛ چشم انتظار تخفیف خرید گاز از آمریکا

لهستان به منظور جایگزین کردن گاز روسیه، خواستار تبدیل شدن به هاب منطقه ای اروپا برای واردات گاز LNG از آمریکاست.
مشعل - عصر نفت
مشعل - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، آندره سوزدالتسف - یک تحلیلگر سیاسی - در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک، اظهار کرد که لهستان درصدد است به هاب عرضه گاز امریکا در اروپا تبدیل شده و در قبال آن، از واشنگتن تخفیف بالایی بگیرد.

این تحلیلگر سیاسی می گوید " لهستان بدلایلی و بطور ناگهانی از کیفیت پایین گاز روسیه سخن گفت در حالیکه همین گاز به آلمان نیز صادر شده و آلمان هم از آن راضی است و ما می دانیم که انتقال گاز از طریق خط لوله همواره ارزان ترین حالت ممکن است". 

وی افزود: تنها دلیل این سخن می تواند این باشد که لهستان خواستار تبدیل شدن به یک هاب منطقه ای برای گاز آمریکاست. بطور کلی فلسفه و طرز فکر اروپای شرقی ها همواره بر این است که هرگونه اقدامی از جانب ایالات متحده آمریکا برای آنها تنها راه چاره ممکن است و لهستان نیز امیدوار است در قبال این خوش خدمتی، از امریکا تخفیف خوبی بگیرد اما چنین اتفاقی قطعا غیر ممکن است.

وزیر امور خارجه لهستان پیش از این در مصاحبه ای با خبرگزاری بین‌المللی روسیه از تصمیم این کشور جهت واردات گاز ال ان جی از آمریکا خبر داده و تاکید کرده بود که قیمت  LNG آمریکا باید در مقایسه با قیمتهای LNG روسیه و قطر  رقابتی باشد. وی در ادامه گفته بود که هنوز تصمیم قطعی برای واردات گاز از آمریکا گرفته نشده است و ما تنها بطور آزمایشی از ایالات متحده امریکا دو نفتکش گاز LNG وارد کرده ایم که موفقیت آمیز بوده و هم اکنون منتظر دریافت شرایط قرارداد احتمالی آن در آینده هستیم.

همچنین آندژی دودا - ریاست جمهوری لهستان - نیز در ادامه مذاکراتش با دونالد ترامپ در اوایل ژوئیه تاکید داشت که کشورش می تواند به یک هاب منطقه ای برای ورود گاز امریکا به اروپای شرقی و مرکزی تبدیل شود.



منبع : ایسنا
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب: 18590
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *