۰

درآمدهای نفتی ونزوئلا سقوط کرد

شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا روز جمعه در گزارش مالی سالانه خود اعلام کرد که درآمدهای این شرکت از فروش نفت و سوخت در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن ۳۴ درصد کاهش یافته است.
PDVS - عصر نفت
PDVS - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شرکت نفتی PDVSA اعلام کرد که در سال میلادی گذشته میزان سود خالص این شرکت با ۹۰ درصد کاهش، به ۸۲۸ میلیون دلار در مقایسه با از ۷.۳ میلیارد دلار در سال پیش از آن رسیده است.

ونزوئلا بعنوان یک کشور عضو اوپک، عظیم‌ترین ذخایر نفت خام جهان را در اختیار دارد. هم اکنون بحران‌های سیاسی و اقتصادی در دولت نیکولاس مادورو – رئیس جمهوری ونزوئلا –  تشدید شده و آنچه که این وضعیت را پیچیده‌تر ساخته، تحریم‌های دولت آمریکا علیه دولت مادورو به دلیل طرح بازنویسی قانون اساسی است.

 تولید نفت ونزوئلا تحت تاثیر بحران شدید اقتصادی در این کشور، نبود سرمایه گذاری و کمبود تجهیزات در میدان‌های نفتی کاهش پیدا کرده است.

طبق اعلام شرکت PDVSA، میانگین تولید نفت خام شامل گاز طبیعی مایع (LNG)، به ۲.۵۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با ۲.۹ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۵ کاهش یافت. همچنین میانگین صادرات نفت از ۲.۴ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۵، به میزان ۲.۱۹ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ رسید.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت نفتی که موتور محرکه مالی دولت نیکولاس مادورو بشمار می رود، هزینه‌های خود را از سال ۲۰۱۵ کاهش داده است و طی بیانیه ای در روز جمعه افزود که در پایان سال ۲۰۱۶، بدهی‌های مالی این شرکت ۶ درصد یا حدود ۴۲ میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۱۵ کمتر بود.



منبع : ایسنا
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 18591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *