۰

پالایشگاهای آمریکا به دنبال جایگزینی برای نفت ونزوئلا

پالایشگاه های دولتی کاراکاس مستقر در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر بحران به وجود آمده در تولید نفت ونزوئلا به دنبال جایگزین کردن آن با نفت کانادا هستند.
پالايشگاه - عصر نفت
پالايشگاه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شرکت پتروشیمی سیتگوی ونزوئلا که در زمینه پالایش نفت در تگزاس و لوییزانای آمریکا فعالیت می کند، به تازگی درخواست خرید نفت کانادا را داده است.

طبق گزارشی از بلومبرگ، سطح تولید نفت ونزوئلا در ژوئیه به کمترین میزان خود در ۱۴ سال گذشته رسید و دولت این کشور را وادار کرد که به منظور جلوگیری از قصور در پرداخت بدهی وام های بین المللی، شرکت سیتگو مقاصد صادرات نفت خود را به کشورهای هند و چین تغییر دهد.

نفت کانادا نیز دقیقا همانند نفت ونزوئلا سنگین و دارای مقادیر زیادی از سولفور است و این امر آن را به جایگزین مناسبی برای نفت ونزوئلا که شرکت سیتگو را تغذیه و تامین می کرد، تبدیل می سازد و اگر سیتگو که یک شرکت تابعه از شرکت نفت دولتی ونزوئلا  PDVSA)) است، برای خرید نفت با کانادا قراردادی را امضا کند، این نخستین باری است که پالایشگاههای لیک چارلز، لوییزانا، کورپوس کریستی و تگزاس از نفت کانادایی استفاده می کنند.

البته حمل و نقل نفت از کانادا به پالایشگاهای ایالات متحده امریکا که همگی در نزدیکی خلیج مکزیک هستند، نیز یک مانع بزرگ به شمار می رود.

تنش های سیاسی میان کاخ سفید و نیکولاس مادورو - رئیس جمهور ونزوئلا – بشدت در هفته های اخیر بالا گرفته است. دولت ترامپ درصدد اعمال تحریم های بیشتری علیه ونزوئلا است. تحریم های آمریکا شامل مسدود کردن دارایی های ۱۰ الی ۲۰ نفر از مقامات بلندپایه دولتی ونزوئلا از جمله معاون رئیس شرکت نفت دولتی این کشورPDVSA)) می شود.

واشنگتن می گوید تمامی گزینه ها از جمله تعلیق و یا ممنوعیت صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا روی میز است. از آنجایی که ونزوئلا سومین صادرکننده بزرگ نفت به ایلات متحده امریکا محسوب می شود، ممنوعیت کامل آن بسیار دور از انتظار و بعید به نظر می رسد چراکه فعالیت پالایشگاه‌های نفت امریکا با مشکل روبرو می شود.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 18597
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *