۰

متخصصان در صنعت نفت انگیزه کار ندارند

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر این که یکی از مهم ترین اقدامات وزارت نفت در دولت دوازدهم باید ساماندهی منابع انسانی باشد، گفت: وضعیت منابع انسانی در صنعت نفت در طول ۱۲ سال گذشته طوری بوده است که متخصصان انگیزه‌ای برای کار در این صنعت ندارند.
صنعت نفت - عصر نفت
صنعت نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مرتضی بهروزی‌فر با اشاره به شرایط وزارت نفت در دولت یازدهم، اظهار کرد: دولت یازدهم وزارت نفت را مانند یک ویرانه تحویل گرفت و در چهار ساله گذشته در اکثر نهادهای کشور آواربرداری شد. نخستین اقدامی که وزیر نفت در دولت یازدهم انجام داد افزایش تولید نفت و گاز و باز پس گیری بازارهایی که ایران از دست داده بود.

وی با تاکید بر این که کار در وزارت نفت هنوز فراوان است، بیان کرد: باید وضعیت صنعت نفت ثابت شود تا امکان جذب سرمایه‌ خارجی برای توسعه این صنعت فراهم شود. با توجه به این که کار نکرده در وزارت نفت زیاد است باید سرمایه خارجی جذب شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ایران باید تولید نفت خود را به مرز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برساند. همچنین با توجه به پتانسیل و حجم ذخایر گازی صادرات گاز ایران وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مشکلاتی که در سال‌های اخیر وجود داشته این موضوع مغفول مانده است، به همین دلیل باید سهم گاز ایران در بازارهای جهانی افزایش یابد.

بهروزی‌فر افزود: یکی از اقداماتی که کشورها برای تضمین وضعیت صادرات گاز خود انجام می‌دهند ساخت پالایشگاه در کشورهای دیگر است، اما این اقدام تاکنون توسط ایران انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت منابع انسانی در وزارت نفت، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید در دولت دوازدهم مورد توجه وزارت نفت قرار بگیرد منابع انسانی است. وضعیت منابع انسانی در ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته طوری بوده است که انگیزه‌ای برای متخصصان وجود ندارد. در حالی که این نیروی انسانی متخصص است که می‌تواند کار را جلو ببرد. در صنعت نفت مدیران ارشد آموزش دیده وجود ندارد.

این کارشناس اقتصادی همچنین با اشاره به قراردادهای جدید نفتی، تصریح کرد: تا زمانی که ارتباطات ایران با دنیا به ثبات نرسد اجرای قراردادهای جدید نفتی آن طور که باید و شاید امکان پذیر نیست. حتی اگر بهترین چارچوب قراردادی فراهم شود تا زمانی که سرمایه گذار از آینده سرمایه‌ گذاری در ایران اطمینان نداشته باشد امکان اجرای قرارداد وجود نخواهد داشت.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 18600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *