۰

فعالیت بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی مختل شد

بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی در روزهای اخیر تولید نفت خام را بیش از ۳۰ درصد کاهش داده و پایانه صادراتی زویتینه بارگیری در تعطیلات پایان هفته گذشته را متوقف کرد.
نفت لیبی - عصر نفت
نفت لیبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، به گفته منابع آگاه، تولید در میدان نفتی شراره روز یکشنبه به ۲۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۳۰۰ هزار بشکه در روز در مدت مشابه هفته گذشته کاهش یافت. پس از این که دو خودروی شرکت به سرقت رفتند، کارکنان از برخی از مناطق برای حفظ امنیت‌شان دور نگه داشته شده‌اند.

به گفته مرهی ابریدان، مدیر اتحادیه کارکنان، بندر زویتینه پس از این که کارمندان خواستار شرایط کاری بهتر شدند بارگیری را متوقف کرد.

تولید و صادرات نفت خام لیبی ماه گذشته که درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح کاهش یافت و رهبران گروه‌های رقیب درباره اقداماتی برای متحد شدن کشور موافقت کردند، به بالاترین میزان در سه سال گذشته رسید.

تولید نفت لیبی سال‌ها به دلیل درگیری میان گروه‌های مسلح و تعطیلی میدان‌های نفتی کاهش پیدا کرده است. لیبی به دلیل بی‌ثباتی،  از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت اوپک معاف شده است.

میدان نفتی شراره تعطیلی‌های موقت متعددی را تجربه کرده که ناشی از اقدامات گروه‌های مختلف بوده است. این میدان در ژوئن به دلیل اعتراض کارکنان به مدت دو روز تعطیل شد. هفته گذشته نیز تولید این میدان پس از این که معترضان مسلح تاسیسات نفتی را تعطیل کردند، مختل شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تولید نفت لیبی ممکن است با توقف فعالیت بندر با اختلال بیشتری رو به رو شود. زویتینه پایانه صادرات شرکت نفت زویتینه است که جوینت ونچر میان شرکت نفت لیبی، شرکت اکسیدانتال پترولیوم و OMV است.

صادرات زویتینه به شش محموله در ماه می‌رسد که هر محموله بین ۶۰۰ تا ۶۳۰ هزار بشکه است. کارمندان از شرکت نفت زویتینه و شرکت نفت لیبی درخواست کرده‌اند ۲۰ ماه حقوق عقب افتاده آنها را پرداخت کنند . آنها همچنین خواستار برخورداری از بیمه سلامت، مرخصی سالانه، اضافه کار و تعمیرات بیشتر بندر هستند. اگر درخواست‌های کارکنان مورد قبول واقع نشود آنها از پذیرش نفتکشی که قرار است ۱۹ اوت وارد بندر شود، خودداری خواهند کرد.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 18615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *