۰

​شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را می‌خریم!

پمپ بنزین - عصر نفت
پمپ بنزین - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن حاج‌محمدرضا با بیان اینکه اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با طرح برندینگ مخالف است، افزود: به نظر من این طرح قابل اجرا نیست. همکاران من نیز در سراسر ایران با این طرح مخالف هستند و پیشنهاد داده‌ایم با  مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این مورد صحبت کنیم. ما حتی برای واگذاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز خواهان مذاکره هستیم.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باید با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادغام شود. ما به عنوان دارندگان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های تک و دومنظوره پیشنهاد داده ایم و آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم که شرکت ملی پخش را خریداری کنیم و عملیات پخش را خودمان انجام دهیم اما متاسفانه وزیر نفت در دوره گذشته پاسخی به این خواسته ما ندادند و حتی از فروش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جلوگیری کرده‌اند. امیدوارم در دوره جدید به  نتایجی با آقای زنگنه برسیم.

وی با اشاره به وجود  بیش از ۶۰۰۰ جایگاه گاز و بنزین در سراسر کشور، تصریح کرد: ما ممانعتی در این موضوع نمی‌بینیم  که نمایندگان شرکت ملی نفت هم در هیات مدیره این شرکت حضور داشته باشند اما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی جدید این روال ۸۰ ساله را  تغییر دهیم و برای تغییر آن  باید پایه‌های آن را استوارتر کنیم و بخش غیردولتی را به خدمت بگیریم.   در حال حاضر بخش‌های وابسته  می‌خواهند برند شوند. شرکت‌های برند در اصل مالکیت مغایرت ایجاد می‌کنند. زیرا جایگاه‌ها در اختیار یک نفر است و یک ملک نمی‌تواند چند نفر را به عنوان مدیر در اختیار داشته باشد.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با تاکید بر اینکه بخش دولتی باید در این زمینه غیرفعال شود، گفت: در واقع تقاضای ما از آقای زنگنه  فروش شرکت ملی پخش است. قرار بود این شرکت  منحل شود و ما اعلام کردیم در ازای منحل کردن، این شرکت را به ما واگذار کنند و به ما کمک کنند سیطره مدیریت مجاری عرضه را در سطح کشور به دست بگیریم. متاسفانه وزارت نفت تاکنون جوابی به ما نداده‌ است. البته ما تقاضای خود را به سازمان خصوصی‌سازی نیز  اعلام کرده‌ایم. ما تقاضا داریم در پالایش، انبارداری و نگهداری ورود کنیم. مانند آنچه که در همه دنیا رایج است.


منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 18648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *