۰

پیش‌بینی پتروناس از زمان تعادل بازار جهانی LNG

شرکت انرژی دولتی پتروناس مالزی انتظار دارد بازار جهانی LNG حداکثر تا سال ۲۰۲۳ با مازاد عرضه مواجه باشد.
پتروناس - عصر نفت
پتروناس - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، افزایش تولید LNG در دو سال گذشته به خصوص از سوی استرالیا و آمریکا، از میزان تقاضا فراتر رفته و قیمت‌ها را با کاهش روبرو ساخته است. در حال حاضر قیمت معاملات LNG برای تحویل فوری در آسیا حدود ۷۰ درصد از اوایل سال ۲۰۱۴ کاهش پیدا کرده است.

پتروناس ماه گذشته پروژه پایانه LNG به ارزش ۲۹ میلیارد دلار در غرب کانادا را لغو و اعلام کرد شرایط بازار این پروژه را غیراقتصادی ساخته است.

مدیرعامل پتروناس در مصاحبه با رویترز گفت: اوضاع در حال حاضر متلاطم است اما این شرکت انتظار دارد بازارLNG در سال ۲۰۲۳ متعادل شود.

انتظار می‌رود بازار زمانی که تقاضا در اقتصادهای در حال توسعه رشد پیدا کند، با عرضه محدودتر روبرو شده و قیمت‌های پایین کنونی ممکن است افزایش پیدا کند. پتروناس کنترل نفت و گاز مالزی را در اختیار دارد که این شرکت را سومین صادرکننده بزرگ LNG در جهان پس از قطر و استرالیا ساخته است.

این شرکت اکنون به دنبال خریداران جدید برای LNG تولیدی خود فراتر از مشتریان بلندمدت  خوددر ژاپن و کره‌جنوبی است. آسیای جنوبی به عنوان یک نقطه روشن جدید برای LNG ظاهر شده و پاکستان و بنگلادش به عنوان مشتریان بزرگ به هند پیوسته و کمک می‌کنند بخشی از مازاد عرضه جهانی رفع شود.

پتروناس واحد ۹ خود در پایانه صادراتی بینتولو را در سال جاری راه اندازی کرده و بدنبال ساخت نخستین واحدLNG شناور جهان است که ظرفیت تولید سالانه LNG مالزی را به ۳۲ میلیون تن خواهد رساند.

بر اساس گزارش رویترز، پتروناس برای قیمت نفت ۴۵ دلار در هر بشکه برای سال جاری بودجه‌بندی کرده و انتظار دارد ارزیابی بودجه‌اش در سال ۲۰۱۸ اندکی بالاتر رود. این شرکت نیز مانند سایر غول‌های نفتی از قیمت‌های پایین‌تر نفت لطمه دیده است. اما با وجود قیمت‌های پایین، کاهش هزینه‌های عملیاتی، تعدیل نیرو و لغو پروژه‌ها کمک کرد این شرکت در سال ۲۰۱۶ افزایش سود را گزارش کند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 18649
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *